“פניה היפות והטובות של ישראל”: הנרצחים בפיגוע הובאו למנוחות

סולומון גברייה, יוסף עותמאן ואור אריש הי"ד, שנהרגו בפיגוע הירי בהר אדר, הובאו למנוחות באבו גוש, באר יעקב והר המנוחות • המפכ"ל: "סולומון גברייה ז"ל קורץ מזן הלוחמים הטובים ביותר" • הרצוג: "לא ניתן למחבל להרוס את מה שבנו באבו גוש. למרות הכאב הנורא, אנו מאמינים שנתגבר"
חיים טוויל
ו' תשרי התשע"ח / 26.09.2017 18:17

מאות מלווים הגיעו אחר הצהריים (שלישי) אל החלקה הצבאית בבית העלמין  בבאר יעקב כדי להשתתף בהלווייתו של לוחם משמר הגבול, סמ”ר סולומון גברייה הי”ד, שנרצח הבוקר (שלישי) בפיגוע ירי ביישוב הר אדר.

להלוויתו של גברייה הגיעו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והמפכ”ל רוני אלשיך.

מפכ”ל המשטרה, רנ”צ רוני אלשיך, ספד לגברייה: “השוטרים המסורים עומדים במבחן יומיומי של נחישות וחתירה למגע, שמנעה פיגוע קשה הרבה יותר בישוב, ובלעדיה המחבל היה ממשיך במשימתו הרצחנית.

“סולומון גברייה ז”ל קורץ מזן הלוחמים הטובים ביותר. אתה פניה היפות והטובות של מדינת ישראל. דור ראשון של מסירות נפש לעלייה לארץ. בחרת להתגייס למשמר הגבול ושירתת בגזרה הצפונית של עוטף ירושלים. חבריך מספרים על לוחם מוערך ואהוד, ישר, שקט, צנוע ועוזר לזולת. ביצעת תפקידך במסירות אין קץ ותמיד הושטת יד לאחר. ראית בתפקידך שליחות, וביצעת את משימותיך מתוך אהבת הארץ ואנשיה.

“לפני כשנה, במהלך פעילות בגזרת הר אדר, נפצעת בפיגוע דקירה. התעקשת לחזור לשטח, כי לא יכולת לשאת בעובדה שחבריך יישאו בנטל בלעדיך. משטרת ישראל מרכינה היום ראשה ומבטיחה ללכת בדרכך”.

במקביל החלה בהר המנוחות בירושלים הלווייתו של אור אריש הי”ד, תושב הר אדר, ששימש כמאבטח בשער הישוב ונרצח בפיגוע.

מוקדם יותר הובא למנוחות בישוב אבו גוש יוסף עותמאן, המאבטח בן ה-25 שנרצח גם הוא בפיגוע. מסע הלוויה החל במסגד באבו גוש ומשם יצאו המלווים לעבר בית הקברות.

בהלוויתו של עותמאן נכחו השרה מירי רגב ויו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

הלווית אור אריש

קברו הטרי של אור אריש הי”ד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת התרבות מירי רגב השתתפה בהלוויה ואמרה: “קמנו הבוקר לבוקר מזוויע עבור המשפחה והחברים ועבור כל האזרחים. שני אנשים הלכו לעבודה – אחד טוב והשני רע. אחד אהב את החיים והשני בא, לקח כלי נשק ובא לרצוח. איזו תהום פעורה בין השניים”.

יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בהלוויה: “אבו גוש זה יישוב השלום. היום בא מחבל לחרב את מרקם החיים האמיתי שיש כאן. באנו מכל הארץ לומר לך, אדוני ראש המועצה ותושבי אבו גוש, ולכל האזרחים הערבים במדינה – לא ניתן למחבל להרוס את מה שבנו באבו גוש. למרות הכאב הנורא, אנו מאמינים שנתגבר”.

הלוויה, אבו גוש

הלוויה באבו גוש. צילום: Hadas Parush/Flash90

מתחקיר ראשוני עולה, כי הבוקר, בשעה 7:14 הגיע פלסטיני בן 37, תושב הכפר בית סוריכ, נשוי ואב לארבעה שהחזיק ברישיון עבודה בישראל, למעבר הנמצא בשער האחורי להר אדר.

המחבל עמד בתור לבידוק ביטחוני במהלך מעבר של פועלים פלסטינים לשטח הישוב היהודי, ועורר את חשדם של שוטרי מג”ב ומאבטחים אזרחיים המוצבים במקום. כשהורו לו לעצור, פתח את חולצתו, שלף אקדח ופתח לעברם בירי, ממנו נהרגו שלושה.

מאבטחים ושוטרים הגיבו בירי, והמחבל חוסל במקום.

האקדח בו השתמש נגנב ב-2003.

בתוך כך, צה”ל ממשיך לפעול במרחב הכפר ממנו יצא המחבל אשר ביצע את הפיגוע. כחלק מהפעילות, כוחות צה”ל ומג”ב סרקו את היישוב, פשטו על בית המחבל וכיתרו את מרחב הכפר.

כמו כן, נפרסו כוחות ואמצעי איסוף שונים, גלויים וסמויים, בצירים ובמעברים, זאת על מנת להגביר את ההגנה.

בנוסף, הכוחות עצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות