מרקל זכתה בפעם הרביעית, הימין הקיצוני שלישי • רבנים: “מוטרדים”

על פי תוצאות המדגמים בגרמניה: מפלגתה של מרקל זכתה ב-32% מהקולות - ותצטרך להקים קואליציה • הימין הקיצוני במקום השלישי עם 13.5% • נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ ברך את מרקל - והביע דאגה מהתחזקות הימין הקיצוני
נתן פרל
ה' תשרי התשע"ח / 24.09.2017 21:18

מנתוני המדגמים הראשונים לאחר סגירת הקלפיות בגרמניה עולה כי אנגלה מרקל תכהן כקאנצלרית גרמניה קדנציה רביעית ברציפות.

מפלגת המרכז-ימין שלה זכתה ב-32% מהקולות ואילו יריבתה, המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, זכתה ב-20% מהקולות בלבד.

מפלגת הימין הקיצוני ‘אלטרנטיבה לגרמניה’ הגיעה למקום השלישי עם 13.5%.

שלוש מפלגות נוספות צפויות להכנס לבונדסטג, לאחר שעברו את אחוז החסימה העומד על 5%: ה-FDP, שותפתה הטבעית של מרקל, זכתה ל-10% מהקולות; המפלגה הירוקה זכתה ב-9% מהקולות; ומפלגת השמאל Die Linke זכתה גם היא ל-9%.

התוצאות כמעט זהות בשני המדגמים הגדולים בגרמניה.

בנאום הניצחון שלה, הודתה מרקל כי מדובר בתוצאה מעט מאכזבת, שכן לפני ארבע שנים קיבלה 41.5% מקולות הבוחרים – והתייחסה להישג שרשם הימין הקיצוני. “נקשיב לדאגות שלהם”, הבטיחה בפני תומכיה.

נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳ ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר הערב: ׳אנגלה מרקל שנבחרה שוב לקנצלרית גרמניה היא המנהיגה האחראית של העולם המערבי היום ותקוותה של אירופה.

“מרקל קיבלה לפני ארבע שנים את הפרס על שם הרב הלורד יעקובוביץ של ׳ועידת רבני אירופה׳ בטקס מיוחד בבית הכנסת הגדול של אירופה בבריסל, כהוקרה והבעת תודה של יהדות אירופה על עמידתה האיתנה על זכויות היהודים לחופש הדת ובמיוחד בסוגיות השחיטה וברית המילה ובתמיכתה בקהילה היהודית.

“בחירתה של מרקל מחדש מחזקת את יציבותה של אירופה ושל הקהילה היהודית הגרה בה. עלינו גם לדעת כי עתיד ההסכם עם איראן בנוגע לתוכנית הגרעין וכן יחסה של אירופה לישראל תושפע במידה רבה על ידי מדיניות גרמניה, המדינה המובילה באיחוד האירופאי.

“אנו מוטרדים כמו כל אירופה על כי הימין הקיצוני נכנס לפרלמנט הגרמני, על רקע מדיניות ההגירה והתקפות הטרור שאירעו בגרמניה.

“עם זאת אנו מקווים שהממשלה שתקום תצליח להתמודד עם האתגר הזה וללחום בתופעת הגזענות והכחשת השואה הרווחת במפלגה זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות