פרשת הצוללות: השר לשעבר מודי זנדברג והיועץ של שטייניץ עצורים

לפי החשדות, שר המדע והטכנולוגיה לשעבר חשוד בתיווך לשוחד בין איש עסקים לעובדי ציבור שונים, תוך קבלת שוחד: מעצרו הוארך ביומיים • רמי טייב, יועצו של השר שטייניץ, חשוד אף הוא בקבלת שוחד ומעצרו הוארך עד יום רביעי
חיים טוויל
י"ג אלול התשע"ז / 04.09.2017 20:49

שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, אליעזר (מודי) זנדברג, נחקר בחשד למעורבות בפרשת הצוללות.

על פי החשד של חוקרי המשטרה, זנדברג תיווך לשוחד בין איש עסקים לעובדי ציבור שונים, תוך שקיבל שוחד. מעצרו הוארך בהסכמת הצדדים ביומיים.

לפי דיווח בחדשות 10, בעבר ייצג זנדברג את המספנה הקוריאנית שהייתה מועמדת לבניית הצוללות עבור ישראל, וייתכן שהחשדות קשורות לתקופת כהונתו בתפקיד זה. לפי הדיווח, השר לשעבר אינו מכחיש כי קיימים בינו לבין עד המדינה מיקי גנור קשריים עסקיים במגוון תחומים.

פרקליטו, יובל זמר, התייחס למעצר: “אין מחלוקת ברמת העובדות על הקשר העסקי בין מר גנור למרשי. המחלוקת היא על הפרשנות”.  הוא הוסיף: “הוא מכיר את גנור וייעץ לו – גנור הפך לעד מדינה והוא מנסה למשוך איתו לקלחת את כל מי שהוא מכיר. אין לי ספק שהתיק נגדו ייסגר”.

זנדברג, שהיה ח”כ מטעם מפלגת ‘שינוי’, מונה לתפקיד שר המדע והטכנולוגיה בשנת 2003 – בממשלת שרון, ולאחר פיטורי השר יוסף פריצקי מונה לשר התשתיות. כיום משמש זנדברג כיו”ר קרן היסוד.

גם  רמי טייב, יועצו של שר התשתיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ, הובא היום לחקירה בחשד לקבלת לשוחד – ומעצרו הוארך ביומיים. היועץ נחשד בלקיחת שוחד, תיווך לשוחד, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון.

בחדשות 10 דווח, כי טייב  חשוד כי בזמן שכיהן בתפקיד ציבורי ביצע פעולות על מנת לקדם אינטרסים של איש עסקים, תוך שהוא מקבל לידיו כספים בתמורה לפעולות אלו. בנוסף חשוד כי תיווך בין איש העסקים לאיש ציבור מכהן.

גורם משפטי בכיר הצהיר כי השר שטייניץ עצמו אינו שוד בפרשה. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר לזמן את השר לצורך מתן עדות, אך לא נתן את אישורו לזמנו לחקירה באזהרה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות