“סכנה לציבור”: סלאח נעצר בחשד להסתה לאחר ששיבח את המחבלים

המשטרה פשטה בכוחות גדולים על ביתו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית באום אל-פחם • חשוד בהסתה ובתמיכה בהתאחדות בלתי מותרת • שוחרר מהכלא בינואר, אחרי שריצה מאסר על עבירות דומות • ארדן: "מקווה שימצו עמו את הדין ויישלח לזמן ממושך מאחורי סורג ובריח"
חיים טוויל
כ"ג אב התשע"ז / 15.08.2017 09:19

חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה עצרו לפנות בוקר (שלישי) את מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית, השייח ראאד סלאח, בחשד להסתה לאלימות ולטרור ותמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת.

כוחות גדולים של משטרה פשטו על ביתו שבאום אל-פחם וערכו בבית חיפוש. בתום החיפוש סלאח נעצר לחקירה.

החקירה מנוהלת בשיתוף שירות הביטחון הכללי ונפתחה באישור פרקליטות המדינה כנדרש בעבירות הסתה, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה.

לפני כשבעה חודשים הוא שוחרר מהכלא אחרי שריצה את עונשו בגין עבירות דומות.

סלאח נעצר בעקבות ריאיונות שהעניק לשלוש רשתות שידור ערביות לאחר רצח השוטרים בהר הבית בחודש שעבר. בדבריו שיבח את פעילותם של המחבלים, והגדיר אותם כשהידים.

סלאח חשוד בשני מקרי הסתה לאלימות ולטרור נוספים, שהשמיע לפני כשנה.

הוא יובא בשעה 12:00 לערך לבית משפט השלום בראשון לציון.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בתגובה: “סלאח הנהיג תנועה שהוצאה מחוץ לחוק בשל האידיאולוגיה הקיצונית שגרמה לרצח וטרור. לא בכדי קידמתי והבאתי להוצאת תנועתו מחוץ לחוק. סלאח התבטא באופן שמעודד קיצוניות והבנה לאלימות ומעשי רצח שפלים והוא מהווה סכנה לציבור. אני מקווה שימצו עמו את הדין והוא יישלח לזמן ממושך מאחורי סורג ובריח”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדינה בהלם קרב
    16/08/2017 13:55
    מ.ג
  1. את הכלב המכוער הזה עוכר ישראל מזמן היו צריכים להעביר לסוריה שאחים שלו מדע”ש יטפלו בו כמו שצריך רק אז הוא יבין באיזה בית מלון הוא חי בארץ הזאת .