אלימות ביפו אחרי ששוטרים הרגו צעיר; כתב חדשות 2 הוכה בלוויה

שוטרים שהוזעקו בליל שבת לזירת ירי ברחובה הראשי של יפו ראו צעירים נמלטים מהאיזור כשהם רכובים על אופנועים • שניים מהצעירים נמצאו ירויים, ומותו של אחד מהם נקבע בבית החולים • כתב חדשות ערוץ 2 הוכה במהלך סיקור הלוויה ופונה לבית החולים
חיים טוויל
ו' אב התשע"ז / 29.07.2017 20:58

מאות ערבים השתתפו הלילה (מוצאי שבת) בהלווית צעיר ערבי שנורה למוות במהלך מרדף משטרתי ביפו.

את מסע הלוויה ליוו קריאות “אללה אכבר” וההמון חסם את דרכם של נהגים שנקלעו לאזור.

גלעד שלמור, עיתונאי חדשות 2, הוכה על ידי ערבים במהלך סיקור ההלוויה ופונה במצב קל לבית החולים איכילוב בתל אביב.

האירוע החל כאשר בליל שבת לפנות בוקר, סמוך לשעה 04:55, התקבל דיווח במוקד מד”א על יריות ברחוב יפת ביפו. מוקדני מד”א הזעיקו את משטרת ישראל.

שוטרים שהגיעו למקום זיהו צעירים שביקשו להימלט כשהם רכובים על אופנועים, ופתחו במרדף. במהלך המרדף ירו השוטרים לעבר הנמלטים. שלושה חשודים נעצרו ונלקחו לחקירה.

במהלך הסריקות נמצאו שניים מהחשודים כשהם פצועים מירי. השניים פונו לבית החולים וולפסון שם נקבע מותו של אחד מהם כבן 20.

חקירת האירוע נמסרה למחלקה לחקירות שוטרים.

בשעות הצהריים החלו עשרות צעירים תושבי יפו בפעילויות מחאה נגד פעילות השוטרים, רעולי פנים השליכו אבנים והבעירו צמיגים ברחוב יפת ובצומת חג’ כחיל.

מספר רחובות נותרו סגורים כמה שעות לאחר סיום העימותים.

השוטר שירה לעבר החשודים, סיפר: “קיבלנו דיווח על אירוע ירי ברחוב יפת והכוחות שהגיעו למקום סגרו את הזירה והחלו בסריקות. לפתע הגיחו שלושה קטנועים כבדים מאחת הסמטאות והאיצו לכיוון השוטרים.

“אחד החשודים עקף אותי וירד למסלול הנגדי. הוא איבד שליטה על הקטנוע ונפל. החל מרדף רגלי לכיוון סמטה צדדית. החשוד שקודם לכן נמלט ניסה שוב לעלות על הקטנוע ממנו נפל, אך כשראה אותי הוא נמלט חזרה לעבר חבריו שהמתינו לו.

“החשוד נפל וניסיתי לאזוק אותו, אך הוא קם, העיף אותי וחבט בי עם הקסדה למרכז המצח – ונמלט. בשלב זה, בלית ברירה, שלפתי אקדח, קראתי לעבר החשודים לעצור, ולבסוף יריתי מספר יריות לכיוון הגלגל האחורי של הקטנוע עליו עלה החשוד. לא הבחנתי בפגיעות – והשלושה נמלטו משם במהירות. רק כעשר דקות לאחר מכן דווח בקשר על פצועי ירי”.

הידיעה עודכנה ב-1:30

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות