2.5 מליון שקל: נשים שנפגעו מעזרא שיינברג יגישו נגדו תביעה אזרחית

אחרי שעזרא שיינברג, ראש ישיבת 'אורות האר"י' בצפת לשעבר, הודה והורשע בהסדר טיעון, הנפגעות מתכוונות לתבוע אותו בתביעת נזיקין אזרחית - בגין הסבל והטראומה שגרם להן
חיים טוויל
ה' אב התשע"ז / 28.07.2017 11:31

עזרא שיינברג, ראש ישיבת ‘אורות האר”י’ בצפת לשעבר, הודה והורשע ביום רביעי השבוע, בביצוע עבירות חמורות במיוחד בשמונה נשים, תוך שרימה אותן.

שיינברג, שנעצר לפני שנתיים, הורשע על פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון.

הסדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש, כאשר בהסדר צוין כי התביעה תבקש לגזור על שיינברג כ-9 שנות מאסר (8 שנים ו-9 חודשים) בפועל.

אלא שההליך הפלילי אינו סוף פסוק בפרשה. לפי דיווח של יאיר קראוס במקור ראשון, הנפגעות מתכוונות לתבוע את שיינברג בתביעת נזיקין אזרחית. זאת בגין הסבל והטראומה שגרם להן במשך שנים של התעללות תוך רמאות.

לפי הדיווח, הנשים שנפגעו צפויות לדרוש פיצויים בסך עד 2.5 מיליוני שקלים. לתביעה צפויות להצטרף גם נפגעות שלא העידו בבית המשפט.

 

כמה מהנפגעות אמרו לאחר ההרשעה שעל אף ההקלה בידיעה כי שיינברג הודה במעשיו, הן כועסות על ההרשעה המקלה.

אחת המתלוננות מצוטטת במקור ראשון: “מבחינתי המאבק לא הסתיים בהכרעה במשפט הפלילי. הוא אמנם הודה שהוא לא חף מפשע, והוא הורשע בעברה הכי חמורה, אבל לאורך כל הדרך לא שמענו ממנו סליחה והתנצלות. האם ככה עושים תשובה, כמו שהחסידים השוטים שלו טוענים? הרשע חילל שם שמיים, ואנחנו נמצה את הדין גם בהליך אזרחי, ונדאג למגר את הרשע כדי שכולם יראו וייראו. שום פיצוי כספי ושום עונש של שנים בכלא לא יפצה אותנו על הסבל שגרם לנו. אנחנו ממשיכות להיאבק למען הדור הזה והדור הבא, וכדי לדאוג שלא יהיו עוד קורבנות”.

סנגורו של שיינברג, עו”ד מנחם רובינשטיין, אמר בתגובה למקור ראשון, כי הליך הגישור היה ארוך ומורכב, ושמרשו עדיין טוען שתפרו לו תיק תוך השמדת ראיות. הוא הוסיף כי ההגנה העלתה ראיות חדשות ומשמעותיות שהושגו באמצעות חברת סייבר.

פרטי הליך הגישור וסעיפי האישום הסופיים אסורים בפרסום.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הנשים לא מבינות דבר אחד
    28/07/2017 15:22
    טום דוד
  1. הם לא מבינות שהתקשורת זה לא מה שיעזור.
    הן שוכחות שלרב יש את הזכות לתבוע שלושה מהם על כך ששיקרו בקשר לטענת האונס שנשמטה מכתב האישום. אני במקום המתלוננות האלה הייתי טס לחול לכמה שבועות….. נרגע מכל הסערה שהייתה.
    בבית משפט כבר לא ישמע להם שוב.