מרזל: לא מחזירים לי נשק כי רוצים לסתום לי את הפה • צה”ל: אין קשר

לפני מספר חודשים הוחרם נשקו של ברוך מרזל על ידי צה"ל, תוך הבטחה כי הנשק יוחזר • אלא שאתמול הודיעו לו: לא תקבל את הנשק למרות האיומים על חייך • מרזל: רוצים להשתיק את הביקורת הלגיטימית שלי על הרמטכ"ל ואלוף פיקוד המרכז • צה"ל: אין כל קשר בין התבטאויותיו לנושא נשיאת הנשק
חיים טוויל
ו' תמוז התשע"ז / 30.06.2017 15:19

ברוך מרזל, איש חברון ומראשי עוצמה יהודית, קיבל לפני 15 שנה נשק ממח”ט חברון. אלא שלפני מספר חודשים נשקו של מרזל הוחרם על ידי צה”ל, תוך הבטחה כי הנשק יוחזר לו תוך זמן קצר.

מאז חלפו מספר חודשים, במהלכם ניסה מרזל לברר מה עלה בגורל נשקו.

להפתעתו הרבה אתמול קיבל מרזל הודעה כי נשקו לא יוחזר לו, למרות האיומים על חייו. קצין בכיר בצבא הסביר למרזל, לדבריו, כי הסיבה לאי החזרת הנשק היא ביקורת שמרזל הטיח על התנהלות אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה.

עורך דינו של מרזל,  איתמר בן גביר, אמר בתגובה כי “מדובר בניסיון סתימת פיות מהחמורות ביותר, כאשר מול הפקרות ביטחונית הצבא חושף את מרזל לסכנת חיים”.

ברוך מרזל אמר: “זה פשוט מדהים שדווקא בתקופה שגורמי מודיעין מגיעים אלי ומזהירים אותי שיש התגברות של ידיעות על רצון של ארגוני טרור לפגוע בי, ובזמן שננקטים אמצעי זהירות על ידי המשטרה והצבא בהוראה מלמעלה, וכדי להשתיק את הביקורת הלגיטימית שלי על הרמטכ”ל ואלוף פיקוד המרכז – לוקחים לי את הנשק שאני מחזיק שנים רבות להגנה עצמית ומוכנים לסכן את משפחתי”.

לדבריו, “מפקד בכיר אמר לי שאין התנגדות בשב”כ ובמשטרה שיהיה לי נשק וגם אין טענה שעשית בו משהו לא בסדר במידה ותפסיק לומר ביקורת העינינים יסתדרו – לא אכנע לסחיטה

מדובר צה”ל נמסר לחרדים 10: ״בניגוד לנטען, אין כל קשר בין התבטאויותיו של ברוך מרזל לנושא נשיאת הנשק וכל ניסיון לקשור בין השניים חוטא לאמת.

“על פי הנוהל הקיים בצה״ל, מדי חמש שנים יש לחדש את רשיון אחזקת הנשק של כל אחד מהאזרחים האוחזים בו. רשיון זו מונפק על ידי צה”ל ועובר הליך אישור של גופי הביטחון השונים”.

גורם צבאי אמר לחרדים 10, כי בהתאם לנוהל, בקשתו של ברוך מרזל לחידוש רישיון אחיזת נשק הועברה לבחינת הגורמים הביטחוניים הרלוונטים – ונשללה מסיבות שלא ניתן לפרט מטעמי צנעת הפרט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות