מפעילים לחץ: 150 מחבלי החמאס מעזה לא יזכו לביקורים בבית הכלא

בשבועות האחרונים הופעל לחץ מצד משפחות גולדין ושאול למנוע את הביקורים עד להשבת גופות בניהם • שמחה גולדין: "לגרום להם להבין שהחזקת חיילי צה"ל היא נטל ולא נכס, סוף סוף מישהו התעורר" • חמאס: "לא ניתן שההחלטה הזאת תעבור בכל מחיר"
חיים טוויל
ה' תמוז התשע"ז / 29.06.2017 17:42

ישראל החליטה להפסיק את ביקורי משפחות המחבלים המשתייכים לתנועת  החמאס מרצועת עזה – הכלואים בבתי הכלא.

בבתי הכלא בישראל כלואים כ-150 אסירי חמאס מרצועת עזה.

על פי דיווח באתר ‘הארץ’, גורמים בשירות בתי הסוהר אישרו כי החלו ליישם את ההחלטה, שהתקבלה לפני מספר חודשים בקבינט המדיני-ביטחוני.‎

בחמאס זועמים על ההחלטה, שהתקבלה כחלק מהלחץ שהממשלה מפעילה על חמאס, במטרה להחזיר את גופותיהם של הדר גולדין ואורן שאול הי”ד, המוחזקות רצועת בעזה מאז מבצע ”צוק איתן’, לפני שלוש שנים’.

ההנהגה העליונה של המשרד למען אסירי חמאס מסרה בתגובה למהלך: “אנו מגנים את ההענשה נגד האסירים שלנו מעזה, זאת תחילת מלחמה נגד האסירים, לא ניתן שההחלטה הזאת תעבור בכל מחיר”.

הממונה על קשרי החוץ במינהלת האסירים בעזה, עבד א-רחמן שדיד, טען: “מדובר בהחלטה שמטרתה להפעיל לחץ על הנהגת חמאס בעניין הנעדרים והשבויים ברצועה, וכי בכניעה ללחצים של משפחות החיילים שקראו להעניש את האסירים”.

משפחתו של החייל אורון שאול מסרה בתגובה להחלטה: “אנו פונים לממשלת ישראל והעומד בראשה – אל תרפו, מדובר בהחלטה נכונה ומקווים שתכליתה נועדה להשבת אורון בהקדם האפשרי משבי החמאס”.

שמחה גולדין התייחס היום לדיווח ואמר: “אנחנו כבר שנתיים וחצי מבקשים מהמדינה להפעיל לחץ על חמאס כדי לשנות את המשוואה, ולגרום להם להבין שהחזקת חיילי צה”ל היא נטל ולא נכס. סוף סוף מישהו התעורר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החאמס לא יודעים להתפשר.מי שחכם ומכובד יודע להתפשר
    01/07/2017 23:40
    יפה יוסף
  1. העקשנות לא מראה על חכמה.כבר כמעט 6000 כל אחד מתעקש לנצח ולא ראינו אלא מלחמות של הרס וחורבן.לא יתכן שאחד כל הזמן יתן והשני כל הזמן יקבל.בסוף זה מתפוצץ לא טוב לאף אחד.