גורם בכיר במערך הסייבר: “משלבים פרקים לימודיים גם בבי”ס חרדיים”

צה"ל משנה את התפיסה בנושא הסייבר: במסגרת ההתארגנות אגף התקשוב ישנה את שמו ויהפוך לאגף התקשוב וההגנה בסייבר • "זה לא רק שינוי סמנטי של שם, תג וכומתה, אלא שינוי מהותי שבעצם מציין את כניסתו של צה"ל לעידן הדיגיטאלי"
חיים טוויל
י"ט סיון התשע"ז / 13.06.2017 16:00

צה”ל מבצע שינוי מהותי בכל הנוגע לעיסוק בנושא הסייבר והמרחב הקיברנטי, כאשר במסגרת התארגנות זו אגף התקשוב משתנה והופך להיות אגף התקשוב וההגנה בסייבר.

בצה”ל מסבירים כי מאז כניסת הרמטכ”ל גדי אייזנקוט לתפקיד, המטה הכללי עוסק ברה-ארגון של הצבא, כדי לתת מענה לאתגרים ולחזק את צה”ל, ובמסגרת זו גם ממד הסייבר עבר אפיון של האתגרים והגדרת החלופות והמענה.

מעבר למשימות הנוכחיות שלו, אגף התקשוב וההגנה בסייבר ינהל את המערכה שתאפשר את חופש הפעולה הצה”לי בממד הדיגיטלי. האגף גם יוביל את התכנון האופרטיבי בממד והוא לא רק ממד טכנולוגי אלא הוא גם ממד לחימה בפני עצמו, שצריך לעשות בו הגנה והתקפה בדיוק כמו שיש באוויר בים ביבשה ובחלל.

גורם בכיר בצה”ל אומר כי האגף כבר החל בתהליך ההשתנות, והוא מבצע תהליכים שעיקרם להפוך מגוף טכנולוגי שתומך בתהליכים מבצעיים לגוף מבצעי שמוביל התרחשות אופרטיבית.

“במסגרת ההתארגנות אגף התקשוב ישנה את שמו ויהפוך להיות אגף התקשוב וההגנה בסייבר”, אומר הגורם. “זה לא רק שינוי סמנטי של שם, תג וכומתה, אלא שינוי מהותי שבעצם מציין את כניסתו של צה”ל לעידן הדיגיטאלי, שבו העימותים לא רק יכללו רכיבים קינטים אלא גם קיברנטים”.

לדבריו, “בתהליך ההתארגנות אנחנו בונים תשתיות מאוד מהותיות, בין השאר את מוצב השליטה של הסייבר. אנחנו בונים בצה”ל חמ”ל סייבר, שבעצם ייתן לצה”ל ולמטכ”ל את תמונת מצב על הנעשה בממד ברמה העולמית. זה יאפשר לנו לתאם, לסנכרן ולנהל את המערכה ואת כל המערכות הרלוונטיות שמתנהלות בממד בצה”ל בין מי שעוסק בהגנה בארץ וגם ברמה הלאומית, וכמובן גם עם שותפים בעולם. החמ”ל הזה יהיה מכפיל כוח שיתרום קודם כל להגנת צה”ל ודרך זה להגנת המדינה כולה”.

בשיחה עם הגורם הבכיר הוא סיפר כי באגף הסייבר משרתים גם חרדים רבים. הגורם הוסיף, כי לאחרונה משלב צה”ל פרקים לימודיים בבתי הספר. לשאלת חרדים10, האם נכללים גם בתי ספר חרדים – הוא השיב תחילה שאכן כן.

כשירדנו לפרטים ושאלנו – באלו בתי ספר? באלו רשתות? הוא לא ידע להשיב, אך הדגיש כי מדובר בכיתות ט’ ומעלה. כפי הנראה, החרדים לא ממש נכללים בתכנית הלימודית, שכן מדובר בשנים של לימוד בישיבות קטנות. יתכן והגורם התכוון למוסדות חרד”ליים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות