שוטר יס”מ מהכוח שהותקף בכפר קאסם משחזר: “חשנו סכנת חיים”

רס"ל נ', שוטר יס"מ שהיה בכוח הראשון שהותקף הלילה בכפר קאסם, מתאר את האירוע הקשה אותו חוו הוא וחבריו • במשטרה מעריכים: המאבטח שירה למוות בצעיר בכפר קאסם נהג כראוי
חיים טוויל
י"ב סיון התשע"ז / 06.06.2017 17:55

אירועי הלילה הקשים בכפר קאסם החלו במעצר שגרתי של אדם שנסע ברכב חשוד – והתפתחו להפרת סדר אלימה, שבסופה נהרג צעיר תושב העיר.

רס”ל נ’, שוטר יס”מ אשר נמנה על הכוח שביצע את המעצר הראשון והותקף על ידי ההמון, סיפר היום על האירוע הקשה אותו חווה: “במהלך פעילות בעיר כפר קאסם, לאור האירועים האחרונים, ביצענו סיור שגרתי בעיר והבחנו ברכב חשוד. במהלך הבדיקה של הרכב התברר כי הנהג הינו חב מעצר. הצוות בדק את הנהג ותוך דקות ספורות התגודדו סביבנו מספר רב של אנשים והחלו להתפרע במקום ולהפר את הסדר”.

לדבריו, “הפרות הסדר כללו זריקות אבנים ותקיפה פיזית של השוטרים. במהלך התקיפות הללו, השוטרים חשו סכנת חיים וביצעו ירי באוויר על מנת להיחלץ מתוך ההמון החוצה.

“תוך כדי מאבק עם ההמון, הצוות הצליח לבצע מעצר של שני החשודים. חשוד אחד שתקף את הצוות ואותו חשוד שבדקנו”.

רס”ל נ’ מציין כי הצוות נקלע לסכנת חיים: “מספר רכבים נגחו בניידת במהלך הנסיעה וחסמו את נתיב הנסיעה שלנו. הצלחנו לצאת החוצה ולעצור את החשודים. תוך כדי נסיעה הבחנו במספר רכבים שעולים באש, נסענו לתחנת המשטרה הקרובה, הורדנו את העצורים וחזרנו מיד אל הכפר על מנת לטפל בהפרות הסדר”.

המאבטח שירה למוות בצעיר בכפר קאסם אמש נחקר היום באזהרה במשך שעות ארוכות, ובתום חקירתו שוחרר לביתו. בחקירתו תיאר המאבטח, קצין מילואים בצה”ל, כיצד ראה המון זועם ומוסת מצית ניידות משטרה ומתקרב לעבר תחנת המשטרה ומתכוון להצית גם אותה על יושביה. לטענתו, לא הייתה לו ברירה מלבד לירות.

במשטרה מדגישים, כי המאבטח פעל בהתאם לכללי הוראות הפתיחה באש, ומתרשמים כי פעל בהתאם להנחיות שכן נשקפה לו, לשוטר ולמאבטח הנוסף במקום סכנת חיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות