אביו של הצעיר שנהרג בכפר קאסם: “ירה כדי לרצוח אותו, לא להפחיד”

מחמוד טהא טוען: "בני לא היווה סכנה ולא איים על אף אחד, גם אם התפתח דין ודברים עם השוטרים, לא היו צריכים להרוג למהר ללחוץ על ההדק" • ראש העיר: "התושב נרצח, כי המאבטח לא חש בסכנת חיים"
חיים טוויל
י"ב סיון התשע"ז / 06.06.2017 12:07

מחמוד טהא, אביו של מוחמד שנורה הלילה למוות בידי מאבטח אזרחי בעת העימותים שהתרחשו הלילה (שלישי) בכפר קאסם בין התושבים לכוחות המשטרה, הגיב הבוקר לאירועים חדשות 10 ואמר כי המשטרה נוהגת באלימות נגד ערבים.

“אנחנו יודעים ומכירים את המשטרה. כל הזמן מדברים על אלימות, אבל לא הייתה אלימות בכלל (מצד המפגינים), זה שקר וכזב”, סיפר מחמוד. “כולם מפברקים את הכל ועושים מזה צחוק. הבן שלי הלך להפגין כמו כל הצעירים שהפגינו. זכותו להפגין, הפגנה שקטה”.

לדבריו, “הם ירו בו שלושה כדורים בראש, אם הם היו רוצים להרוג 20 אנשים היו רוצחים גם 20, הוא פשוט היה שם מהראשונים. הוא לא מאבטח זה שירה בו, הוא שוטר. מה שמאפיין את המשטרה בישראל זה האלימות נגד הערבים. הוא ירה בו על מנת לרצוח אותו, לא להפחיד. להפחיד יורים ברגליים, באוויר, לא בראש”.

הוא הוסיף: “אני לא רוצה שידברו איתי מהמשטרה, אין לי הכבוד שידברו איתי. אני לא מוותר והתיק לא ייסגר. אני לא מאמין במשטרה בכלל ולא בחקירות שלה. מבכירי המשטרה ומטה כולם נגועים בשוחד ועבירות. מה אני יכול לצפות ממשטרה כזאת? אם הייתה הפגנה כזו בכפר ערבי היו 20 נרצחים”.

גם ראש עיריית כפר קאסם, עאדל באדיר, הגיב לאירועים הקשים שהתרחשו בעיר. בראיון לתוכנית של יאיר שרקי ברדיו ‘גלי ישראל’ הוא מתח ביקורת קשה על תפקוד כוחות הביטחון והמשטרה, ואמר כי האזרח שנהרג “נרצח בדם קר”.

“התושב נרצח, כי המאבטח לא חש בסכנת חיים”, טען ראש העיר כפר קאסם בניגוד להודעת המשטרה. “עוד לא תיחקרו את האירוע וכבר קבעו שהמאבטח היה בסכנת חיים. השוטר שהיה לידו אפילו לא ירה כדור אחד באוויר”.

על העימותים אמר באדיר: “אני לא אומר שההתנהגות של התושבים היתה בסדר, אבל לא אגיד על זה חצי מילה כי יש לנו הרוג”.

המשטרה הציבה היום מחסומים בכניסה לכפר קאסם בעקבות העימותים האלימים שהיו הלילה בין תושבים לשוטרים ובמהלכם נהרג תושב העיר מפגיעת מאבטח אזרחי.

במשטרת ישראל אומרים כי המחסומים הוצבו כדי “לשמור על הסדר הציבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות