כץ: להביא את פצועי המתקפה הכימית לטיפול • ליברמן: מתנגד

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ מציע להעביר נפגעים מהתקיפה הכימית בסוריה לבתי חולים בישראל, אך נתקל בהתנגדות של מערכת הביטחון, משום שהדבר מחייב שיתוף פעולה עם צבא טורקיה • כץ: אנחנו צריכים לחזק את האחיזה של ישראל ברמת הגולן במאה אלף מתיישבים נוספים
יוני גרין
י"ג ניסן התשע"ז / 09.04.2017 10:15

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ התייחס הבוקר (ראשון), בראיון שהעניק לאריה גולן ב’קול ישראל’ למהלכיו האחרונים של הנשיא דונלד טראמפ בסוריה.

לדברי השר כץ, מדובר במהלך מבורך מוסרית ועקרונית של הנשיא האמריקני וכי יש בו איתות להנהגה באיראן ולחיזבאללה.

לפי השר, מדובר בשינוי מובהק במדיניות האמריקאית, ואם עד לחילופי השלטון בארה”ב, ישראל הייתה יתומה כשעמדה לבדה בהתנגדות לציר הרשע, הרי שכעת בהפגזות האמריקניות השתנתה המציאות לחלוטין.

כץ קובע, כי המציאות החדשה תבלום את התרחבות פעילותה הצבאית והמודיעינית של איראן, פעילות שמטבעה גוררת עול כלכלי כבד על ישראל הנאלצת להשקיע משאבים רבים להתמודדות עם איום זה.

עוד הוסיף השר כץ וקבע, כי במגמה להבהיר את רצינות אחיזתה ברמת הגולן, צריכה ישראל ליישב באזור זה 100 אלף מתיישבים נוספים לפחות.

כץ שב על עמדתו כי ישראל צריכה להעניק סיוע לנפגעי התקיפה הכימית בסוריה וכי הוא מקווה שהקבינט הישראלי יקבל החלטה להביא את הנפגעים לישראל ולעזור להם. הוא קרא להגביר את העברת הסיוע ההומניטרי והרפואי לנפגעי התקיפה הכימית, שבהם ילדים רבים.

לעומת כץ, שר הביטחון אביגדור ליברמן מתנגד להבאת נפגעי המתקפה הכימית באידליב לטיפול רפואי בישראל, בשל העובדה שהדבר יצריך קשר מעשי עם צבא טורקיה.

לפי דיווח בוואלה, ההצעה, שתעלה היום לדיון בישיבת הקבינט שתוקדש לאירועים האחרונים בסוריה, מעוררת התנגדויות במערכת הביטחון, משום שהדבר מחייב שיתוף פעולה ותיאום של מערך חילוץ עם צבא טורקיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות