הרב יונה מצגר בכה בפני השופטים: חטאתי. לא צריך להעניש אותי יותר

הפרקליטות הביעה תמיכה בערעור שהגיש הרב הראשי לשעבר לבית המשפט העליון על העונש שנגזר עליו בבית המשפט המחוזי: "אנחנו באותו הצד של המערער" • ראש הרכב השופטים כינה את ההודעה של המדינה: "קרדינלית" • הרב מצגר: "לא ידעתי שעליי להביע חרטה בפני השופט"
חיים טוויל
י' ניסן התשע"ז / 06.04.2017 12:09

פרקליטות המדינה הביעה הבוקר (חמישי) תמיכה בערעור שהגיש הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, לבית משפט העליון – לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את הסדר הטיעון שהושג עם הפרקליטות, ושלח אותו לארבע וחצי שנות מאסר.

בהסדר הטיעון עם הרב מצגר סוכם על גזר דין של שלוש שנות מאסר וחצי – מתוכם היה אמור לשבת שנתיים.

לפי דיווח של אמרי סדן באתר ‘וואלה’, עו”ד תמר ברונשטיין, ראש התחום הפלילי בפרקליטות המדינה, אמרה בדיון: “אנחנו באותו הצד של המערער”.

היא הוסיפה כי לאחר בחינת קביעותיו של השופט משה יועד הכהן מבית המשפט המחוזי בירושלים, התברר כי נפלה טעות בהצגת הסדר הטיעון מצד פרקליטות מחוז ירושלים.

“מצאנו שני עניינים שבהם נפלה טעות בהצגת ההסדר לבית המשפט המחוזי”, הסבירה נציגת הפרקליטות. “העדר התייחסות לקושי בראיות. מדובר בטעות בעלת משמעות כבדה. נפלה גם טעות בהצגת מתחם הענישה, שהיה נמוך מדי”, אמרה.

לפי הדיווח בוואלה, השופט עוזי פוגלמן, שעמד בראש ההרכב שדן בערעור שהגיש הרב מצגר, כינה את ההודעה של המדינה: “קרדינלית”.

עו”ד טל גבאי, שהגיש יחד עם עו”ד יהודה פריד, טען כי הסדר הטיעון אושר בדרגים הגבוהים ביותר בפרלקיטות המדינה, וכי אחת התכליות בחתימה עליו, היא לעודד עובדי ציבור בכירים כמו הרב מצגר להודות על מעשיהם ולחתום על הסדר טיעון.

הוא הוסיף כי ההסדר נחתם גם בשל קשיים ראייתיים, ובעיקרם, “הקושי בהסתמכות על דבריו של עד המדינה”.

לגבי הקושי הראייתי, אמרה עו”ד ברונשטיין: “מדובר בתיק שמבוסס בעיקרו על עדות של עד מדינה. ובמצב זה, קיים סיכון משום שהוא מבוסס על ההנחה שהעד יעיד כהלכה. עד המדינה היה אדם מקורב מאוד למערער במשך 20 שנה. במצב זה הבאנו בחשבון את הקושי הנפשי והחברתי שיעמוד בפניו כשירצה להעיד בפני בית המשפט, משום שיחשוש כי ינודה על ידי החברה שממנה בה”.

היא הוסיפה כי ההקלטה שהקליט עד המדינה את הרב מצגר חיזקה את הראיות רק במידה מסוימת, אולם לא תמכה בכל סעיפי האישום.

בסיום הדיון התייחס הרב מצגר לקביעתו של בית המשפט המחוזי, לפיה לא הביע חרטה כנדרש, ופנה לשופטי בית המשפט העליון בדמעות: “נשאלתי על ידי השופט משה הכהן האם יש לי מה להוסיף על דברי הסניגור. לא ידעתי שאני צריך להתחרט בפניו. אני אומר לכם עכשיו: חטאתי, עוויתי, פשעתי לחוק המדינה. לא צריך להעניש אותי יותר. קיבלתי את כל האחריות”.

הרב מצגר הורשע בעבירות שוחד בהיקף של חמישה מיליון שקלים, ונשלח למאסר של ארבע וחצי שנים, בנוסף לקנס בגובה של חמישה מיליון שקלים.

הוא אמור להתחיל את ריצוי עונשו ב-3 במאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    באם הציטוט מדברי הרב מדוייק,אז
    07/04/2017 14:09
    חיים
  1. “חטאתי לחוקי המדינה” נשמע כהבעת חרטה בערבון מוגבל. לצערי