הגראי”ל שטינמן נשאל השבוע: במה להתחזק בפורים – אמונה או תפילה

החברותא של הגראי"ל שטיינמן מספר מה ענה לו ראש הישיבה על שאלה שהציג לו בימים האחרונים, ונזכר כיצד השקיע מרן "כוחות אדירים" כדי שיהיו סדרים של לימוד התורה בחג פורים
יוסף גרינבוים
י' אדר התשע"ז / 08.03.2017 01:01

הגאון רבי משה יהודה שניידר, החברותא של הגראי”ל שטיינמן, מספר כי בימים האחרונים בקשו ממנו בני החבורה ‘משיבת נפש’ לשאול את ראש הישיבה מה לעשות חיזוק מיוחד בפורים – באמונה או בתפילה?

הגראי”ל השיב: “אמונה”.

כותב הרב שניידר: “ואביא ממה שאמר רבינו בחודש אדר תשס”ט לאחר שיחה נפלאה שאמר בישיבת ‘קול תורה’ בירושלים כי ‘שלימות באמונה זה השגחה, השגחה…’ והוסיף: אמונה זה לא סתם ידיעה שיש ריבונו של עולם, אלא שהוא משגיח על כל פרט ופרט שקורה. וממילא אם אחד עושה יותר מדי השתדלות – זה מורה שיש לו חוסר באמונה. אמונה צריך להיות ‘יחיה’, וזה על ידי שחי בכל פרט ופרט לראות את הריבונו של עולם”.

הרב שניידר מוסיף ומספר על חג פורים: “כוחות אדירים השקיע רבינו כדי להעמיד את היום הזה בצביונו הראוי אצל בני תורה ואצל כלל עמך בית ישראל – הן בעניין לימוד התורה בפורים,שעשה רבינו ‘מהפך’ עצום, בהנהיגו את סדר ליל פורים בישיבתו הקדושה, עד כדי כך שהסדר היחידי שהיה רבינו משתתף עם בניו היקרים תלמידי ישיבתו ‘ארחות תורה’ היה בליל פורים, שהיה בא במיוחד עם בני השיעור שהיו לומדים אצלו סדר קדשים בכל לילה, ללמוד כמה שעות בישיבה, כדי לחזק את הסדר המיוחד”.

הרב שניידר נזכר: “בתחילה היה הדבר לפלא! ללמוד בליל פורים?! ובאו אנשים מבחוץ לראות במחזה המופלא הזה שבאישון ליל פורים יושבים ולומדים… עד שהתבטא באזני בן ישיבה חשובה מאד, שחזר ממסיבת פורים בשתיים בלילה ועבר דרך הישיבה והתפלא לראות דבר זה שיושבים מאות בחורים ולומדים… כאילו זה סדר רגיל באמצע הזמן, אך כיום ברוך ה’ גם בשאר ישיבות נפקחו עיניהם לראות בטוב ה'”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שאלה של השבוע??
    08/03/2017 15:37
    ענקי
  1. אם הצליחו לשאול את הרב שטינמן מה לעשות בפורים. איך לא מצליחים לשאול אותו מה לעשות עם הרישום האזורי באלעד… להחתים אותו או משהו..??
    מדוע יתד דאג להודיע כי הרב הירש ואדלשטיין הורו בענין והתעלמו לגמרי ממנהיג הדור ראש הישיבה שליטא