בנט: תפעילו צנזורה על הטלפונים של הילדים, תבדקו, יש סכנה מיידית

שר החינוך קרא להורים להשיג את הקוד הסודי של הטלפונים של ילדיהם, כדי לחפש תכנים בעייתיים: "תתערבו, ילד בכיתה ה' שנחשף לחומרים אסורים - זה מרסק את הנפש, את הנשמה" • "לראות סרטון עריפה של דאעש בגיל צעיר הופך אותך לאדם פחות רגיש וטוב, פוגע עמוקות בנפש"
אריה ריבקינד
ט' אדר התשע"ז / 07.03.2017 11:07

שר החינוך נפתלי בנט קרא הבוקר (שלישי) להורי ישראל להפעיל צנזורה ולחפש חומרים חמורים ואסורים, שיימינג או סרטוני זוועה – במכשירי הטלפון של ילדיהם.

בנאום שנשא בוועידת החינוך של ידיעות אחרונות בבנייני האומה – אמר שר החינוך:”יש איזו תחושה שהאייפון זה המרחב הפרטי של הילד, שאנחנו לא מתערבים. לא. אני לא מקבל את זה. תתערבו, תשיגו את הקוד הסודי, תדרשו, תבדקו.

“יש מקום להורים להיות פטרנליסטיים כי זו אחריות שלנו לילדים שלנו. הילדים שלנו חמש שעות ביום בתוך הדבר הזה – זכותנו וחובתנו לדעת מה קורה שם. אז אנחנו במערכת החינוך – בשותפות איתכם ההורים – הולכים על זה בכל העוצמה, כי אני רואה בזה באמת אתגר ואיום שאנחנו חייבים לטפל בו – ואנחנו נצליח”.

בנט סיפר על ביקורי פתע שערך בבית ספר ממלכתי בתענכים ובבית ספר ממלכתי-דתי בגבעת שמואל – שם שאל את הילדים מכיתות ה’: “לכמה מכם יש סמארטרפונים? בשני בתי הספר התוצאות זהות. לכל הילדים היו סמארטפונים.

“אחר כך ‘שאלתי כמה מכם נחשפתם לתכנים חמורים שאסור לכם להיחשף’? שלושה רבעים מהילדים הרימו יד. שאלתי: ‘כמה מכם נחשפו לאלימות קשה מאוד ברשת?’ עוד פעם, בערך שלושה רבעים. ואז תיארתי ‘שיימינג’ – כמה מכם היו שותפים או נחשפתם? בערך שליש ואני חושב שיותר”.

שר החינוך הזהיר: “ילד בכיתה ה’ שנחשף לחומרים אסורים – זה מרסק את הנפש שלו, את הנשמה. כל הרעיון של זוגיות הופך לרעיון מעוות. ילדה שצילמו אותה והפיצו את תמונתה או שהיא צילמה את עצמה, והפיצו לאלף אנשים, זה יכול להוביל להתאבדות ובוודאי לקשיים נפשיים מאוד קשים. לראות סרטון עריפה של דאעש בגיל צעיר הופך אותך לאדם פחות רגיש וטוב, פוגע עמוקות בנפש.

“אני רואה בסוגיית החומרים, האלימות והשיימינג סכנה מיידית וברורה לילדי ישראל. ומפה אני מודיע, אנחנו במערכת החינוך לוקחים על זה אחריות, אנחנו ניקח ולוקחים הובלה לאומית בלטפל בזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות