בנט בחיזוק לנתניהו: גם אם יואשם לא נסכים לתמוך בממשלה חילופית

שר החינוך הכריז כי גם אם יוגש כתב אישום כנגד ראש הממשלה מפלגתו לא תתמוך בממשלה חילופית • המשמעות: גם אם יוגש כתב אישום כנגד נתניהו הוא יוכל להמשיך לכהן ולנהל משפט מהיר
אליעזר היון
כ"ז טבת התשע"ז / 25.01.2017 21:06

שר החינוך נפתלי בנט מתייחס הערב (רביעי) לאפשרות שבה ראש הממשלה בנימין נתניהו יצטרך לפרוש מתפקידו, בשל החשדות נגדו.

“גם אם נתניהו ייאלץ ללכת – לא נסכים להקמת ממשלה חלופית”, צוטט יו”ר הבית היהודי בערוץ 2.

בנט אמר, על פי הדיווח, כי הבית היהודי לא תיתן יד לממשלה חלופית, וכי מפלגתו תתמוך בהקדמת הבחירות ולא בראש ממשלה חלופי.

בדיווח נאמר כי משמעות הדבר היא בעצם הארכת תוחלת החיים של נתניהו. גם תחת הנחה שיוגש נגדו כתב אישום, זה נותן לו אור ירוק להמשיך לכהן, לנהל משפט מהיר, או אולי אפילו להכריז על נבצרות של 100 ימים, ולהמשיך לכהן בכנסת עם קואליציה חלופית.

היום, התייצב ראש הממשלה בפני מליאת הכנסת על מנת להשיב במשך שעה לשאלות שהפנו אליו הח”כים. כבר בתחילת הדיון הופנו אל נתניהו שאלות על החקירות בעניינו, אך ראש הממשלה סירב להתייחס אל רובן ואמר כי יתייחס אליהן באופן מסודר בהמשך.

לקראת סוף נאומו התייחס נתניהו לחקירות המתנהלות נגדו – ואמר: “שמעתי שורה של דברים שנאמרו כאן על מגעים, פירוק הממשלה, אני שומע את הלגלוג והתרסה, חגיגה של צביעות, תמתינו, איזה קרנבל של רברבנות. אסור לי להגיב על החקירות”.

על המתנות שקיבל מידידו ארנון מילצ’ן אמר: “אותה צביעות רואים בפרשת המתנות. הרי מותר לקבל מתנות, ומעוותים את החוק. חוק אחד לנתניהו וחוק אחד לכל השאר. אני רוצה להגיד לכם שהמשפחות שלנו ביחסי חברות קרובה”.

נתניהו אמר: “המטרה היא להחליף שלטון באמצעות לחץ תקשורתי. המסר – אם אתם לא מגישים כתב אישום נגד נתניהו, אתם לא משפטנים. מי שמפעיל את הלחץ זה בעלי מוסר כפול שאתרגו את שרון בהתנתקות, אלה שהמציאו את פנמה, ביבי טורס, מימון כפול של נסיעות, דברים שלא קרו ולא היו.

“אין סוף לציד, אין גבול לרדיפה ולשקרים. אולי בסוף הלחץ יצליח, אחרי הכול יצטרכו לתת משהו כדי לרצות אותם, לא חשוב על מה. זו התכנית. אני אומר לא הייתה שום עבירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות