לראשונה: טקס השבעה מעורב של חיילים וחיילות ברחבת הכותל

על רקע הוויכוח המתמשך על שירות גברים ונשים יחד - ממשיכים לבזות את המקום הקדוש: חיילים וחיילות מגדוד 'קרקל' יישבעו הערב יחד בטקס השבעה ברחבת הכותל • מדובר בטירונים וטירוניות שהתגייסו בחודש נובמבר - וכעת, לראשונה בתולדות הגדודים המעורבים, הטקס יהיה משותף
חיים טוויל
כ"ז טבת התשע"ז / 25.01.2017 13:50

לראשונה בתולדות הגדודים המעורבים בצה”ל: ברחבת הכותל המערבי ייערך הערב (רביעי) טקס השבעה של גדוד קרקל – במהלכו יישבעו חיילים וחיילות יחד אמונים לצה”ל. מדובר בטירונים וטירוניות שהתגייסו בחודש נובמבר 2016.

על פי דיווח בחדשות 2, זו תהיה הפעם הראשונה שבה גדוד מעורב של בנים ובנות נשבע בכותל המערבי.

בתחילת חודש דצמבר התייחס הרמטכ”ל גדי איזנקוט לסערה סביב שילוב הנשים במערך הלוחם של צה”ל, ואמר: “אנחנו מנהלים דיון שנועד רק לחשוב, עוד אף אחד לא שם בנים ובנות ביחד בטנק”.

איזנקוט הוסיף: “לצערי הרב חלק גדול מהשיח התקשורתי והציבורי נובע מדיסאינפורמציה, מאי ידיעה, מחצאי אמיתות”.

הרמטכ”ל הדגיש: “ביצענו דיון שמבקש לברר את האפשרות להרחיב שילוב של נשים בכמה מקצועות תוך שמירה על השירות המשותף, ועל השילוב הראוי, ואף אחד עוד לא הכניס בנים ובנות לטנקים.

”זה דיון שמבקש רק לחשוב ולבחון האם הופך להיות לנושא ושיח ולעצומות לא תורמים שום דבר, לא לחיזוק צה”ל ולא לחיזוק החברה הישראלית ואני יכול רק להצטער על זה”, ציין איזנקוט.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בתור אדם דתי. לא הבנתי איפה הבעיה הדתית?
    25/01/2017 14:25
    דן
  1. איך אנחנו רואים בכלל את הצבא?
    מה זה טכס השבעה?
    אני מבין שחכמים שקבעו את התפילה הפרידו בין נשים לגברים. אפילו אין בעיה לומר שמע ישראל מול אישה עם כיסוי ראש.גם בכותל לא בזמן התפילה חרדים מגיעים על משפחותיהם.אז שמישהו יסביר לי מה הבעיה?

  2. אין חדש, זה טקס ברחבה העליונה ששם אין הפרדה.
    25/01/2017 17:43
    Gnri
  3. מה הבעיה ?