תביעה נגד אגד: מסתירה הוזלת מחירים לחרדים הנוסעים ב’מהדרין’

"חברת אגד מסתירה מציבור הנוסעים את האפשרות לנסוע באוטובוסים בקווים מקבילים זולים יותר, המופעלים עבור הציבור החרדי - קווי מהדרין", כך נטען בתביעה שאושרה כייצוגית כנגד החברה • אגד: "המידע לגבי קווי אגד קיים ומפורט באופן מלא"
קובי פינדרוס
י"ט טבת התשע"ז / 17.01.2017 12:26

האם הנוסעים החרדים של חברת ‘אגד’ זוכים להוזלות שעמיתיהם החילוניים לא מקבלים? בתביעה ייצוגית נגד החברה נטען כי חברת אגד מסתירה מציבור הנוסעים את האפשרות לנסוע באוטובוסים בקווים מקבילים זולים יותר, המופעלים עבור הציבור החרדי (קווי מהדרין).

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט לאשר את התביעה כייצוגית.

התביעה, שנחשפה באתר ‘דה מרקר’, כוללת את כל מי שבשבע השנים האחרונות קנה כרטיס לנסיעה בין־עירונית באוטובוס שהפעילה אגד, בלי שידע כי ביכולתו לנסוע בקו מהדרין מקביל שהפעילה החברה במחיר נמוך יותר.

בתביעתם טוענים העותרים כי החברה מטעה את הנוסעים בכך שאינה מפרטת את קווי המהדרין, שבהם נהוגה הפרדה בין גברים לנשים היושבות בחלקו האחורי של הרכב, בתוצאות החיפוש באתר ובשירות המענה הטלפוני שלה.

מאגד נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט: “בדעת אגד לבקש רשות ערעור על ההחלטה. עמדת אגד היא כי אין בסיס לקביעה שהייתה הטעיה כלשהי של אגד כלפי ציבור הנוסעים במנועי החיפוש שלה באתר האינטרנט. כל המידע לגבי קווי אגד קיים ומפורט באתר האינטרנט של אגד באופן מלא.

“יתרה מכך, מהנתונים שיש בידי אגד עולה כי אין מדובר בתביעה הראויה להתברר כייצוגית, וזאת גם מן הטעם שלא נגרם נזק כלשהו לציבור הנוסעים. מחירי הנסיעה בקווי השירות נקבעים על ידי משרד התחבורה במסגרת צווים שאגד מחויבת להם, ולכן כל שאלה בהקשר זה יש להפנות למשרד התחבורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות