המתווה בסכנה? בג”ץ דורש מכל תושבי עמונה: התחייבות לפינוי

האם מתווה עמונה בסכנה? בית המשפט העליון פרסם את תגובתו לבקשת המדינה לדחות את פינוי מאחז עמונה ב-45 יום - וקבע: על כל תושבי המקום להסכים לבקשה ולהתחייב בכתב שהפינוי יעבור ללא התנגדות ובדרכי שלום • הדרג המדיני הודיע לביהמ"ש: זו בקשת הארכה האחרונה
חיים טוויל
כ"ב כסלו התשע"ז / 21.12.2016 22:12

בג”ץ מציב תנאים לתושבי עמונה: בית המשפט העליון פרסם הערב (רביעי) את תגובת הביניים לעתירת המדינה לבג”ץ לדחות את פינוי המאחז עמונה ב-45 יום, וקבע כי על כל תושבי המקום להסכים לבקשה ולהתחייב שהפינוי יעבור ללא התנגדות ובדרכי שלום.

“כדי להסיר כל ספק, מתבקשים כל המשיבים תושבי עמונה להצהיר בלשון חד משמעית, כי הם מסכימים ומתחייבים כולם כאיש אחד לפינוי בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות. זאת ככל שייקבע מועד נדחה על-ידי בית המשפט, ומבלי שיש בדבר משום הבעת דעה בשלב זה”, כתבו השופטים בהודעתם – וקבעו כי הצהרת התושבים צריכה להיות מוגשת עד מחר בבוקר.

אתמול הגישה פרקליטות המדינה לבג”ץ בקשה לדחות ב-45 יום את המועד האחרון שנקצב לפינוי היישוב עמונה הסמוך לעופרה, זאת בהתאם למתווה שנחתם בין המדינה לבין התושבים.

לאחר בקשת המדינה הודיע הדרג המדיני, כי זו הבקשה האחרונה, ולא צפויה בקשת הארכה נוספת מבג”ץ.

“שלשום הושגה הסכמה בנוגע לפינוי המבוססת על מתווה שכולל את כוונת המדינה לפעול להקמתה של חלופת מגורים לתושבי עמונה”, נכתב, “הדחייה הקצרה נדרשת לשם השלמת מציאת פתרונות מגורים זמניים לתושבי המאחז”.

בתוך כך, הגישו לבג”ץ בעלי הקרקעות הפלסטינים, שעל אדמותיהם הוקם המאחז, התנגדות לבקשת המדינה לדחות את הפינוי, באמצעות עורכי הדין מיכאל ספרד ושלומי זכריה מתנועת “יש דין”.

בתגובת התנועה נכתב כי הבקשה, שהוגשה ארבעה ימים לפני המועד המקורי שנקבע בפסיקת בג”ץ לפינוי המאחז – היא “שיאו של תהליך התפרקות משאריות מראית העין של שימור ערכים של שלטון החוק, שוויון, הגנה על הקניין והגינות”.

בחדשות 10 דווח כי ראש הממשלה התחייב בפני תושבי עמונה ש”במידה וייכשל המתווה, תוקם התנחלות בשטח שיסוכם על ידי הממשלה והתושבים”.

עוד סוכם, כי במידה ואכן תוקם התנחלות חדשה, לראשונה מזה זמן רב, העבודות יחלו בעוד כשלושה חודשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות