“מלון? רכילות מרושעת”: מה בדיוק אמר ראש הממשלה לתושבי עמונה?

לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', בפגישה עם תושבי עמונה במוצ"ש אמר ראש הממשלה: "פשוט נזרקנו לרחוב עם כל החפצים. נאלצנו ללכת לשרתון פלאזה" • ראש מועצת בית אריה אבי נעים שנכח בפגישה: "רכילות מרושעת, לא הוזכר שם של מלון" • מטה המאבק של עמונה: "הדברים שפורסמו רחוקים מהמציאות, והם עיוות של שברי דברים"
אבי כץ
כ"א כסלו התשע"ז / 21.12.2016 11:35

מה בדיוק אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לתושבי עמונה, במהלך ניסיון להשיג פשרה לגבי פינוי המאחז?

לפי הפרסום הבוקר (רביעי) ב’ידיעות אחרונות’,  נתניהו אמר בפגישה שהתקיימה במוצ”ש בלשכתו בירושלים: “אני מבין מה זה לאבד בית. אחרי בחירות 99′, בהתראה אפסית, פשוט סילקו אותי ואת משפחתי מהבית בבלפור. ככה, עם כל החפצים, פשוט נזרקנו לרחוב. נאלצנו ללכת לשרתון פלאזה, זו תחושה נוראית”.

לפי הדיווח, התושבים אמרו לראש הממשלה כי אין מקום להשוואה.

מלשכת ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה לדברים.

ראש מועצת בית אריה, אבי נעים, שנכח בפגישה הופתע הבוקר לגלות בכותרת הראשית של ‘ידיעות אחרונות’ את ההדלפה. נעים, שנכח בפגישה, אמר בגל”צ כי מדובר ב”רכילות מרושעת” מצד אחד המשתתפים בפגישה.

לדבריו, הציטוטים המובאים הבוקר בעיתון הוצאו מהקשרם בניסיון להתנגח ישירות בראש הממשלה. “נכחתי בפגישה הזו מתחילתה ועד סופה. לא הוזכר כלל שם של מלון, הדברים הוצאו מהקשרם”.

לדבריו, “כל העיסוק בציטוט כזה או אחר שנאמר בתוך פגישה של שעות ארוכות הוא לא רציני ולא הגון. הכותרת הזו בעיתון חוטאת לאמת. ראש הממשלה פעל במשך שעות בעיצומו של הלילה כדי לחפש פתרון לבעיה הקשה – במקום להתעסק במהות מחפשים כותרות שיקריות”.

אז מה אמר נתניהו?

נעים: “נתניהו דיבר על כך שכשסיים את תפקידו בשנת 99′ – הוא ביקש להישאר במעונו מספר ימים נוספים להתארגנות – ולא אישרו לו. ‘אמרו לנו, בו ביום תעזבו”. הוא לא השווה את עצמו למתנחלים. הכול נאמר בהקשר אחר”.

ממטה המאבק עמונה נמסר בתגובה: “בניגוד לדברים שפורסמו, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הפגין זלזול או אטימות כלפי כאבנו. להיפך: ראש הממשלה גילה אמפתיה אמיתית ורצון כנה לסייע ככל יכולתו כדי להקל על הכאב והצער בהריסת בתינו. הדברים שפורסמו רחוקים מהמציאות, והם עיוות של שברי דברים שאינו משקף את השיחה ואת רוח הפגישה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות