מתחת לבניין מגורים: נחשף מפעל נשק תת קרקעי ענק בחברון • צפו

כוחות צנחנים, שריון והנדסה חשפו מפעל לייצור אמצעי לחימה במרתף מתחת לבית מגורים - מהגדולים שאותרו אי פעם ביו"ש • במקום פעלו 15 מחרטות ונמצאו חלקים ומכלולים לייצור כלי נשק ובהם M-16 ו'קרלו' • הערכה: מדי לילה עבדו במקום בין 10-15 אנשים בייצור נשק מסוגים שונים
חיים טוויל
י"ט כסלו התשע"ז / 19.12.2016 11:50

במבצע לילי של כוחות צנחנים, שריון והנדסה נחשף הלילה (שני) מפעל ענק לייצור נשק בחברון, שהוקם  בקומה תת-קרקעית של בניין מגורים בעיר.

מדובר באחד מהמפעלים הגדולים שנמצאו עד כה ביהודה ושומרון. הוא ממוקם באזור התעשיה אל-פאח מדרום לחברון, כקילומטר מבתי הישוב היהודי בחברון.  מעל מרתף הבית גרות מספר משפחות.

במסגרת המבצע עצרו הכוחות את בעל בית המלאכה ואת בנו. השניים סיפרו בתחילה כי הם מייצרים חלקים לכלים חקלאיים אך הממצאים החד-משמעיים מוכיחים אחרת.

במסגרת הפעילות נתפסו 12 מחרטות לייצור נשק, 70 קנים, מאות בתי הדקים, עשרות קפיצים מסוגים שונים, מאות סוגי תחמושת, 60 חלקי מכלול, עשרות סלילים, 5 מחסניות, 6 ידיות נשקים ונשק M-16 שיוצר בייצור עצמי.

ההערכה היא כי מדי לילה עבדו במקום בין 10-15 אנשים בייצור סדרתי של כלי נשק מסוגים שונים, לרבות מקלעים כבדים.

כמו כן נתפס נשק צלפים רוסי שמסוגל לפגוע במדויק בטווח של 600 מטרים.

בשלב זה מתקיים מאמץ מודיעיני לחשוף ולעצור את כל מי שעבד במפעל. טרם התברר האם המפעל הונחה והוכוון על ידי גורמי טרור או מקור פרנסה למשפחה שמכרה את כלי הנשק לכל המרבה במחיר.

בחודש האחרון פשטו כוחות צה”ל במרחב חברון על כ-25 יעדים חשודים כמייצרי נשק, אולם  הלילה, כאמור, נחשף המפעל הגדול ביותר שאותר לאחרונה.

בצה”ל הדגישו כי בתקופה האחרונה מתנהל מאמץ מבצעי מרוכז במרחב העיר חברון לעצור ולהחרים מחרטות המייצרות נשק – כמו גם כספים שמזינים את הטרור.

“מדובר בפעילות נוספת המתווספת למאות פעילות בשנה האחרונה, בה ניהל צה”ל את המערכה באמצעי הלחימה באזור יהודה ושומרון, ובמסגרתה נתפסו 40 בתי מלאכה לייצור נשק ולמעלה מ-420 נשקים”, אומרים בצה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות