שקד וארדן התקוטטו בממשלה על הקיצוץ בתקציב – והשלימו בטוויטר

שר הבית היהודי התנגדו להטיל מס על תושבי הקיבוצים - וארדן צעק: "אתם עסוקים רק בדרישות סקטוריאליות" • שקד החזירה: "אתה משקר, אתה משקר..." • בטוויטר ארדן כבר היה מפויס: "התפתח ויכוח עם שרת המשפטים בטונים גבוהים, מאז כבר נרגעו הרוחות" • ושקד צייצה: "זה קורה במשפחות הכי טובות"
נחמן גור
י"ט כסלו התשע"ז / 18.12.2016 23:06

בישיבת הממשלה היום (ראשון) נרשם עימות בלתי שגרתי בין שרת המשפטים איילת שקד לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

היה זה במהלך הדיון על הקיצוץ הרוחבי בסך 1.2 מיליארד שקלים מתקציב המדינה – שאושר לבסוף – ונועד לממן את ההוצאות של מתווה עמונה, תקצוב מוסדות חרדיים, ועוד.

הממשלה אישרה הסתייגות שהגישו שרי הבית היהודי איילת שקד ואורי אריאל, המבקשת לבטל את הסעיף בתקציב המדינה לפיו תושבי הקיבוצים יתחילו לשלם מס.

השר לביטחון הפנים תקף את שרי הבית היהודי וטען: “אני לא מבין למה אני צריך לממן את זה מתפקיד משרדי. אתם עסוקים רק בדרישות סקטוריאליות”.

השרה שקד השיבה לו בצעקות כמה פעמים: “אתה משקר, אתה משקר, אתה משקר… הדיבור שלך נגוע, אנחנו דואגים לקיבוצים כי הם שומרים על אדמות המדינה”.

לאחר ישיבת הממשלה התייחס ארדן לויכוח וצייץ בטוויטר:  “ויכוחים סוערים זה דבר מעניין, אבל לא ממש חשוב. אכן היה לי ויכוח על הפגיעה בתקציב המשרד לבטחון הפנים שבמהלכו התפתח ויכוח עם שרת המשפטים בטונים גבוהים.

“‏כדי להרגיע: מאז כבר נרגעו הרוחות והכל בסדר. הלוואי והיה לי שיתוף פעולה עם כל השרים כמו שיש ביני לבין איילת. מציע לעסוק בנושאים החשובים באמת שעל סדר היום”.

שרת המשפטים שקד הגיבה לציוץ של ארדן: “צודק. התווכחנו על סעיף מיסוי הקיבוצים. זה קורה במשפחות הכי טובות. אנחנו משתפים פעולה בכל התחומים ונמשיך כך”.

שקד גם התייחסה לנושא בגללו פרץ הוויכוח – והסבירה: “‏אני דואגת להתיישבות העובדת למרות שרובם לא מצביעים לבית היהודי. כי בלעדיהם אין לנו מדינה. בלי חקלאות ושמירה על אדמות המדינה אין לנו קיום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות