צו איסור יציאה לח”כ באסל גטאס • לפיד: הפעלת חוק ההדחה אידיוטי

בעקבות חשש כי ינסה להימלט לאחת ממדינות ערב, הוחלט כי הוא לא יורשה לעזוב את גבולות ישראל • ח"כ יואב קיש: "עוד סוס טרויאני נחשף בתחבולותיו" • לפיד: "פניתי היום ליועץ המשפטי לממשלה שיפעל מיידית להסרת חסינותו"
נחמן גור
י"ט כסלו התשע"ז / 19.12.2016 15:13

צו איסור יציאה מהארץ הוצא היום (שני) לחבר הכנסת באסל גטאס. זאת בעקבות החשדות כי ניסה להבריח טלפונים ניידים למחבלים הכלואים בכלא קציעות.

הצו הוצא מחשש שגטאס ינסה להימלט לאחת ממדינות ערב, כפי שכבר קרה בעבר עם ח”כ עזמי בשארה.

דיון סוער נערך היום בוועדת הכנסת, בעקבות הדיווח על החשדות. חברי הכנסת של הרשימה המשותפת החליטו להחרים את הדיון, בטענה שמדובר בדיון גזעני.

יו”ר ועדת הכנסת, ח”כ יואב קיש, התייחס בפתח הדיון לחשדות: “מדינת ישראל צריכה לפעול בכל הכוח ובנחרצות כנגד מי שמנצל את הדמוקרטיה שלה במטרה לפגוע בה מבפנים”.

לדבריו, “צר לי שחברי הכנסת הערבים בחרו שלא להגיע לדיון ולתת הסברים. אנחנו במידת הצורך נקבל החלטות גם בלעדיהם. מישהו מעלה על הדעת שחבר קונגרס בארצות הברית היה מבריח טלפון לפעיל אל-קעידא בכלא?”

הוא הוסיף: “עוד סוס טרויאני נחשף בתחבולותיו. מקומו אינו בכנסת ישראל, אלא בכלא ישראל”.

ח”כ יאיר לפיד עדכן בצהריים בפתח ישיבת סיעת יש עתיד על פנייתו ליועמ”ש לממשלה, בדרישה לפעול להסרת חסינותו של ח”כ באסל גאטס.

“אם החשדות נגד ח”כ גאטס נכונים, צריך להשעות אותו מכנסת ישראל. כדי לזרז זאת פניתי היום ליועץ המשפטי לממשלה שיפעל מיידית להסרת חסינותו של חבר הכנסת באסל גטאס. מיידית. אני מבין שהיה ניסיון להפעיל גם את חוק ההדחה. אתם תסלחו לי, אבל זה מהלך אידיוטי”, קבע לפיד על מהלך שניסה להפעיל השר זאב אלקין – ונכשל.

לדבריו, “ככה לא נלחמים במי שמסייע לטרור. זה ייקח שלוש שנים של הליכים משפטיים ויתקע כל הליך אחר. אם גטאס עשה מה שחושדים שעשה, הוא בוגד עלוב שצריך לשבת בבית סוהר, לא לטייל בשנים הקרובות בעולם ולספר שרודפים אותו פוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד חמור בנאדם לא יהיה.....
    19/12/2016 18:03
    '''''
  1. לפיד חמור לא יהיה…..