מכירה פומבית: מי יזכה במשקפי השבת של בעל החזון איש זצ”ל?

משקפיו של ה'חזון איש', שהוצמדו לראשו כדי למנוע טלטול בשבת, מוצעים למכירה פומבית בבית המכירות 'ירושלים של זהב' • הפריט הייחודי מוצג במחיר התחלתי של 2000 דולרים, אך מחירו מן הסתם רק יאמיר
דוד ליבוביץ
י"ח כסלו התשע"ז / 18.12.2016 15:57

המשקפיים של ה’חזון איש’ זצ”ל, שהוצמדו לראשו כדי למנוע טלטול בשבת, מוצעים למכירה פומבית בבית המכירות ‘ירושלים של זהב’. אספנים רבים צפויים להתחרות על רכישת הפריט, בעוד בפורומים החרדים התגובות מעורבות. כך פורסם באתר nrg.

במכירה, שצפויה להתקיים לאחר חנוכה, מוצעים המשקפיים במחיר התחלתי של 2,000 דולרים, אך ייתכן מאוד שהמחיר הסופי יהיה גבוה הרבה יותר בשל העניין שמביעים אספנים במוצג הייחודי.

מדובר על “משקפי שבת” של החזון איש, שהיו צמודים מאוד לראשו, כדי לפתור את שאלת היציאה בהם בשבת. עד היום, מספרים ב’ירושלים של זהב’, תלמידיו של הרב מקפידים לעקם את הידיות של המשקפיים שלהם כמין עיגול כדי שהם יחשבו גם לפריט לבוש, זאת כדי למנוע בעיה של טלטול שהייתה, לפי דעתו של החזו”א, במשקפיים רגילים.

ואיך הגיעו המשקפיים למוכר?

מסתבר כי הלה היה אדם עני שנזקק למשקפיים, והרב, ששמע את מצבו הקשה, הביא לו את משקפיו המיוחדים לשבת. “היום יום רביעי”, אמר לו. “יש לי כמה ימים להשיג משקפיים חדשים. קח במתנה את המשקפיים של שבת שיהיו לך, ואני אסתדר”.

העני קיבל את המשקפיים, שמר עליהם והעביר אותם לבנו שאף הוא הקפיד על שמירתם במשך עשרות שנים.

בבית המכירות מבהירים כי למרות טענות שעלו, לא מדובר בפגיעה בכבודו של החזון איש זצ”ל, ומציינים: “ישנה מסורת מפורטת ומדויקת על שייכות המשקפיים למרן ה’חזון איש'”.

יהודה גליל מבית המכירות אמר: “אין ספק שמדובר בפריט מרגש, ואני מאמין שהקונה יתייחס אליהן ביראת הכבוד הראויה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קישקוש
    25/12/2016 02:55
    ישראל
  1. א.אצלנו קיימים משקפי הרב אברהם ישעיה קרליץ זצ”ל , ההצמדה לאוזניו הייתה עם ידית עשויה כמו כפיץ, מה שאין המשקפיים המדוברות .
    ב.במשפחתינו יודעים מי נתן לבית המכירות את המשקפיים המדוברות , מדובר בסוחר יודייקא מפולפל , שהציע לבתי מכירות גדולים יותר עם שם אמין, ולא רצו לקחת מחוסר ראיות על שייכות המשקפיים.
    ג.במילים אחרות “המבין יבין ויזהר”