התעללות אכזרית • אישום נגד דוד הריסון: מעשים חמורים בחדר רבנים

כתב אישום חמור נגד דוד הריסון בגין עשרות עבירות של מעשים חמורים, תקיפה ואיומים, שביצע בעת ששימש כרב באולפנה בירושלים • בתדירות של פעמיים עד ארבע פעמים בשבוע, קרא הנאשם לתלמידה מכיתה ט' לפגוש אותו בחדר הרבנים או בחדר במקלט - שם ביצע מעשים חמורים במיוחד • כל מה שמותר לספר מכתב האישום: התעללות, הכאות, איומים
חיים טוויל
י"ח כסלו התשע"ז / 18.12.2016 10:50

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד דוד הריסון בגין עשרות עבירות של מעשים חמורים, תקיפה ואיומים, שביצע בעת ששימש כרב באולפנה בירושלים.

על פי כתב האישום, בתדירות של פעמיים עד ארבע פעמים בשבוע, קרא הנאשם לתלמידה בבית הספר בכיתה ט’ לפגוש אותו בחדר הרבנים או בחדר פנימי במקלט בבית הספר. לעיתים, הורה הנאשם למתלוננת להגיע בתאריך ובשעה מסוימים לחדר הרבנים או לחדר הפנימי.

בשל פחדה של התלמידה, אז בת 14, מהנאשם, היא נשמעה להוראותיו והגיעה לאותם מפגשים. במהלך המפגשים, ביצע הנאשם במתלוננת מעשים חמורים במיוחד.

לפי כתב האישום,  בין התאריכים 1.9.07 ועד 30.6.2010, עבד הנאשם … בירושלים ושימש כרב בית הספר במשרה חלקית. בסוף שנת הלימודים התש”ע פוטר הנאשם מעבודתו בבית הספר.

ב’, ילידת 1995, למדה בכיתה ט’ בבית הספר.

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, היה במבנה בית הספר (להלן: המבנה) חדר אשר שימש את הרבנים למנוחה בין השיעורים (להלן: “חדר הרבנים”). החדר היה ממוקם בקומת הכניסה של המבנה, בסמוך לחדר המורים, וניתן היה לנעול אותו מבפנים.

בקומת המרתף של המבנה היה מקלט שחולק לשני חדרים – פנימי וחיצוני (להלן: ‘המקלב’, ‘החדר הפנימי’ ו’החדר החיצוני’). דלת הכניסה הייתה משותפת לשני החדרים. לחדר הפנימי הייתה דלת נוספת, שניתן היה לנעול, אשר הפרידה בין החדר הפנימי לחיצוני.

בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, בתדירות של פעמיים עד ארבע פעמים בשבוע, קרא הנאשם למתלוננת לפגוש אותו בחדר הרבנים או בחדר הפנימי במקלט. לעיתים, הורה הנאשם למתלוננת להגיע בתאריך ובשעה מסוימים לחדר הרבנים או לחדר הפנימי. בשל פחדה של המתלוננת מהנאשם, נשמעה המתלוננת להוראותיו והגיעה לאותם מפגשים. במהלך המפגשים, ביצע הנאשם במתלוננת מעשים חמורים במיוחד.

כתב האישום מגולל כיצד החל הקשר:  בתאריך 1.12.09, נר ראשון של חג חנוכה, או בסמוך לכך, לימד הנאשם בכיתתה של ב’, ושימש מורה מחליף של המחנכת, אשר נעדרה מבית הספר. מיד לאחר חג החנוכה, פגש הנאשם את המתלוננת בסמוך לכיתתה בקומה השלישית בבית הספר. הנאשם ביקש מהמתלוננת להתלוות אליו לקומת הכניסה במבנה, על מנת להעביר לה דפים לחלוקה לכיתה אחרת. המתלוננת נענתה לבקשת הנאשם והתלוותה אליו.

בחדר הרבנים, העביר הנאשם את הדפים למתלוננת, תוך ליטוף כף ידה. הנאשם מיהר להתנצל בפני המתלוננת על שנגע בה. המתלוננת השיבה כי “זה בסדר”, ועלתה לקומה השלישית עם הדפים שקיבלה.

כעבור מספר ימים, פגש הנאשם את המתלוננת בקומת הכניסה במבנה, בסמוך לחדר המורים, וביקש ממנה שוב לחלק דפים לכיתה אחרת. המתלוננת נענתה לבקשת הנאשם. הנאשם העביר למתלוננת את הדפים כשהוא אוחז בזרועה. גם בפעם זו, מיהר הנאשם להתנצל בפני המתלוננת על שנגע בה והמתלוננת המשיכה לדרכה.

בהמשך,  במספר הזדמנויות שונות, ביקש הנאשם מהמתלוננת בקשות ‘תפעוליות’ שונות כגון חלוקת דפים, תוך שהוא נוגע במתלוננת באופן הנחזה להיות כאילו הוא נוגע בה באקראי, על אף שנגע בה באופן מכוון.

כתב האישום ממשיך ומגולל כיצד במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, בשעות הלימודים, קרא הנאשם למתלוננת לבוא אליו לחדר הרבנים. כשנכנסה המתלוננת לחדר הרבנים, נעל הנאשם את דלת הכניסה. הנאשם הורה למתלוננת לשבת על כיסא החוסם את דלת הכניסה, והתיישב על כיסא מול המתלוננת – וביצע מעשה חמור. הנאשם הסביר לנערה שזה בסדר כי הוא רב, שזה סוד שלהם וכי אסור לה לספר לאף אחד. הנאשם איים על המתלוננת כי אם תספר על כך לאיש, הוא יפגע ויכאיב לה.

כעבור מספר ימים, במועד שאינו ידוע במדויק למאשימה, בשעות הלימודים, פגש הנאשם את המתלוננת בקומת הכניסה בבית הספר, והורה לה לבוא אתו למקלט. עם הגיעם לכניסה לחדר הפנימי, דחף הנאשם את המתלוננת כדי שתכנס פנימה. הנאשם ביצע מעשה חמור ולאחר מכן, סטר בפניה של המתלוננת. הנאשם גם הכה בחוזקה על מצחה של המתלוננת.

הנאשם גם איים על המתלוננת שאם היא תספר על מעשיו, הוא יכאיב ויפגע בה, ויפיץ עליה שמועות.

כתב האישום מגולל עוד מקרים רבים בהם תקף הנאשם את הנערה באכזריות, בכיתה ריקה או במקלט, תוך שהוא גם מכה אותה, מעקם את ידה ובועט בה. לפי כתב האישום, לעיתים השתמש הנאשם בחגורתו כדי להכות את המתלוננת ואף זרק עליה כיסא.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם יתברר שנכון ...אין מילים
    18/12/2016 12:12
    ישראל
  1. אם יתברר שנכון …אין מילים

  2. sus
    18/12/2016 12:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לומדים ממקרה זה שני דברים 1שעבריין מין סופו להיתפס גם אחרי הרבה שנים2כל גבר עלול להיתעורר יום אחד אם תלונה נגדו ואין לו שום אפשרות להוכיח את חפותו גם אם אם אין שום תלונה נוספת אפילו לא שמועות עדות אחד גומרת לו את כל החיים את כל המשפחה אפילו שהוא מוכן לפוליגרף אפילו שעברו הרבה שנים מאז ביצוע העבירה (לכאורה) הוא גמור כי אין לו שום אפשרות להוכיח את חפותו מספיק מילה מול מילה (איך הרב יכול להוכיח את חפותו?)הפרקליטות ביחד אם התקשורת תרצח אותו לגמרי וחייו יהרסו .ומי אומר שאולי הגבר הבא יהיה אתה?

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   18/12/2016 13:10

      נער הייתי ולא ראיתי צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם.
      נערה תמימה מאולפנה תמציא ותאשים בדברים חמורים שאלה?

      לומדים שאתה משוגע!!

  4. קלות בלתי נסבלת של השפלת אדם
    18/12/2016 13:01
    יוסי
  5. אי אפשר להבין את הקלות של השפלת וממש רציחה נפשית של אדם שלא ידוע שעשה משהו רק על פי עדות של אדם אחד שלא בטוח שהוא אמין
    צריך להרים ארגון שינסה להילחם בדבר בדיוק שכמו שארגוני הנשים הולכות לצד השני ללא שום בדיקה מינימלית

  6. פשוט פשע נפשע
    18/12/2016 19:44
    ירושלמית
  7. הבן אדם על סמך עדות של בחורה אחת שידועה בהזיותיה מורשע בכזו קלות.
    בחורה חולה שהרסה לבנאדם את החיים.
    כל מי שמכיר את הרב יודע א. שאין מצב בעולם ב.שאם הוא היה רוצה היה אוכל כל יום מאה בחינם ואין סיבה שיאנוס פשוט עלילה דוחה.

  8. ממש לא מתאים לאתר
    18/12/2016 20:00
    יוסי
  9. כתבות מעין אלו (ויש אחת כזו לפחות כל יום…) הם ממש הרס הנפש הטהורה. בתור חרדים עלינו לא להתעסק עם ענינים אלו למרות חומרתם הרבה מאוד. אבל אנו צריכים לשמור על נפשינו טהורה ולא לגעת ולא לשמוע מדברים מגעילים מעין אלו. אשמח אם תוכלו להפסיק להביא תכנים אלו…

  10. דוד הריסון
    18/12/2016 21:02
    חיים
  11. התגובות המיתממות והשאננות למעשים נוראים כאלה רק מוכיחות לאילו תהומות הידרדרנו

  12. משפט נכון למקרה כזה
    19/12/2016 17:12
    מאיר
  13. אני מעדיף את ביקורתו החריפה ביותר של האדם הנבון, על פני הסכמתו חסרת ההיגיון של ההמון

  14. ברור דבר אחד
    19/12/2016 17:14
    חיים
  15. תורידו את המילה חרדים כל התיאור הזה לא מתאים לאתר שמיתמר להיות חרדי