מיצג מסית נתלה במוסד ‘בצלאל’: תמונת בנימין נתניהו עם חבל תליה

תמונתו של ראש הממשלה כשעליו חבל תליה נתלתה במחלקה לתקשורת חזותית במוסד האקדמי "בצלאל" שבירושלים • עדיין לא ברור מי עומד מאחורי התמונה • השרה מירי רגב: " התחלתם בפסל בכיכר העיר ועכשיו הגיע חבל התליה. אם זו היתה תמונה של בוז'י, כבר היו עצורים" • לאחר הסערה שפרצה התמונה הוסרה ממקומה על ידי ההנהלה • הרצוג: זו אינה דרכנו
אליעזר היון
י"ב כסלו התשע"ז / 12.12.2016 17:26

תוצאה של הסתה משמאל? אחרי הפסל המוזהב שהופל בככר רבין בתל אביב – קבלו את המיצג הבא: תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כשעליו חבל תליה נתלתה במחלקה לתקשורת חזותית במוסד האקדמי ‘בצלאל’ שבירושלים.

התמונה, צריך לומר, לא נתלתה במסגרת תערוכה, אלא ככל הנראה כיוזמה פרטית של אחד הסטודנטים במוסד האקדמי.

בשלב זה לא ברור מי עומד מאחורי המעשה.

בעקבות הסערה שפרצה, הוסר המייצג ממקומו. נשיא ומנכ”ל בצלאל אמרו כי המייצג לא הוצג על דעתם.

קודם לכן התייחסה שרת התרבות והספורט, ח”כ מירי רגב, לתמונה ואמרה: “חופש האמנות אינו חופש להסתה! התחלתם בפסל בכיכר העיר ועכשיו הגיע חבל התליה. כישרון אומנותי להסית ולרצוח. השר בנט, הגיע הזמן שגם אתה תציב את הגבול בין אמנות להסתה ותעצור את התקציבים ל’בצלאל’!”

היא הוסיפה כי אילו היתה זו תמונה של יושב ראש האופוזיציה יצחק בוז’י הרצוג, “כבר היו עצורים”.

אגודת הסטודנטים הגיבה: ״זו עבודה פרטית של סטודנט. אנו לא מחזקים מסרים הקוראים לאלימות ולהסתה אבל בעד מתן ביטוי לכל קשת הדעות, בגבולות החוק”.

בתוך כך, עמותת לביא פנתה לראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בגין חשד להסתה. ״אבקשך להורות על חקירת האירוע על מנת למצות את הדין עם יוצר התמונה המסיתה, ועם האדם אשר תלה את התמונה במחלקה לתקשורת״, נאמר במכתב ליצחקי. ״אבקשך להורות לאקדמיה לאומנות בצלאל להסיר לאלתר את התמונה מקירות המחלקה לתקשורת חזותית ולהעבירה כמוצג למשטרת ישראל״.

גם באופוזיציה יצאו נגד המיצג. יו”ר המחנה הציוני, יצחק (בוז’י) הרצוג, הגיב: “אני מגנה בתוקף את התמונה של ראש הממשלה, בה מוצגת דמותו עם חבל תליה, חופש הביטוי הוא חשוב והכרחי, אך אין מקום לעשות בו שימוש על מנת להסית לפגיעה במנהיגי ציבור מימין או שמאל.

”דווקא בימים אלה של התלהמות אנו מחויבים לאחריות. זו אינה דרכנו, את נתניהו נחליף באמצעים דמוקרטיים בלבד”, הדגיש הרצוג.

ח״כ איציק שמולי מהמחנה הציוני הגיב: “פשוט מזעזע. זה לא אנחנו וכדי להיות רלוונטיים לשלטון בעתיד חובה להתנער מדברים כאלה״, אמר שמולי. ״חופש האמנות הוא דבר חשוב אבל אסור שישמש כיסוי להסתה ולפגיעה. את נתניהו חייבים להחליף אבל כשרואים דברים דווקא מתוך המחנה שרצחו את מנהיגו חייבים להתייצב ולהוקיע. אני קורא למוסד להסיר מיד את המיצג הזה, אין לזה שום קשר לאמנות״.

 

מי שחשף את התמונה בדף הפייסבוק שלו הוא אלי חזן, מנהל אגף קשרי חוץ של הליכוד, שסיפר: “זה מה שמוצג נכון לאתמול בלילה בבצלאל – אקדמיה לאמנות ולעיצוב בירושלים. זה מוצג כאמנות, כן?” כתב חזן.

“החליפו את השם ואת התמונה ושימו במקום נציג שמאל וזה יוצג בהתיישבות. זה יוצג כהסתה, כן? עלובים”.

“אתמול בלילה חבר קרוב מתקשר אלי ואומר לי שהוא באקדמיה בצלאל בין קומה 8 לקומה 9. הוא רואה 20 תמונות כאלו בגודל A4 במקבץ ובאמצע תמונה כזאת בגודל A3. ביקשתי ממנו שיצלם זאת כי לא האמנתי אז הנה זה לפניכם”, הוסיף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות