נישואי בנו הבכור של הקדוש ממומביי: הסבא מתולדות אברהם יצחק ישתתף

שש וחצי שנים לאחר הפיגוע במומביי בו נקפד פתיל חייו של רבי לייבוש טייטלבוים הי"ד מקים בנו הבכור בית בישראל • הסבא, האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, יוצא מחר לארה"ב להשתתף בשמחה
י"א סיון התשע"ד / 09.06.2014 20:40

ונר אלוקים טרם יכבה: שש וחצי שנים לאחר הפיגוע הרצחני בבית חב”ד במומבי שבהודו, שהרעיד את העולם היהודי, יבוא בנו של רבי לייבוש טייטלבוים הי”ד שנרצח בטבח, בברית הנישואין.

רבי לייבוש הי”ד היה חתנו של האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק, וכעת מקים בנו הראשון בית בישראל.

בסדרת הפיגועים הקשה במומבי נרצחו 173 בני אדם, ובבית חב”ד נרצחו שישה ישראלים. בין הישראלים היו שלוחי חב”דד הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי”ד, והרב לייבוש טייטלבוים. נישואי בנו הראשון של רבי לייבוש מהווים סגירת מעגל, שכן הוא הצאצא הראשון של הנרצחים בפיגוע הקשה, והקמת הבית החדש היא בבחינת תשובה לשאיפת המחבלים להכחדת העם היהודי.

בחסידות תולדות אברהם יצחק התכונה וההתרגשות גדולים שבעתיים, שכן האדמו”ר רואה בנישואין אלו חתונה של בן, ועל כן ייצא לארה”ב להשתתף בכל ימי השמחה – החל משבת האויפרוף ועד לאחר השבע ברכות האחרון, בהם צפויים להשתתף אלפי חסידים.

מה עם שמירת העיניים?

האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק ימריא לארה”ב מחר (שלישי) ובמהלך ביקורו יבקר אצל חסידיו בארה”ב. ביום חמישי מתעתד האדמו”ר להשתתף בחתונת נכד אחיו, הגה”צ רבי אהרן קאהן, אבדק”ק דברי אמונה מונסי, המשמש כרב קהילות תולדות אברהם יצחק בארה”ב.

ועד מורחב של עסקני החסידות בארה”ב עמל בימים אלו על ההכנות הלוגסטיות למעמדי השמחה הגדולים, שיחלו בשבת האופריף בהשתתפות אלפים בבורו פארק.

אירועי השבת ייערכו באולם ענק שהושכר במיוחד לשם כך, ובו ייערכו התפילות ועריכת השולחנות. כמו כן מארגן ועד השמחה סעודות שבת באולם נוסף לכל מאות האורחים מכל רחבי ארה”ב שיגיעו לשכונת בורו פארק להשתתף בשמחה הגדולה.

במוצאי שבת, מיד לאחר סעודה שלישית, ייערך מעמד הפארשפיל בליווי כלי זמר לכבוד השמחה הגדולה

החתונה הגדולה תיערך בבורו פארק, מקום מגורי הכלה, בת האדמו”ר מדעש,  ביום שלישי י”ט סיון באולמי ‘עטרת גולדה’.

ומה עם האברכים בארץ? רבים מבני הקהילה ביקשו לנסוע להשתתף בשמחת החתונה, אך האדמו”ר הודיע כי הוא אינו נוטל אחריות על שמירת העיניים של האברכים, ולכן עדיף שהאברכים לא ייסעו.

מי שבכל זאת יתעקש לנסוע, יוכל להצטרף לאדמו”ר במטוס בו הוא נוסע, שם מסתבר, במחיצת הרב, תהיה ‘שמירת העיניים’ מוקפדת כמצוותה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות