הגרש”מ עמאר על הגר”ח קנייבסקי: “הוראתו בקודש היא גם ברכה רבה”

הראשל"צ ורבה של ירושלים ממליץ לשואל שנהג חומרה בחשמל בשבת להמשיך במנהגו, לאחר ש"הגאון האדיר האמיתי קדוש יאמר לו מרן הגר"ח קנייבסקי נהג בדבר חומרה כדודו בעל החזון איש" • "ואם קשה הדבר, ישאל למרן הגר"ח"
אליעזר היון
ב' כסלו התשע"ז / 01.12.2016 22:13

הראשל”צ ורבה של ירושלים, הגרש”מ עמאר, מתייחס לסוגיית חשמל בשבת,  במכתב ששיגר לאברך, תוך שהוא מתאר את גדלותו של הגר”ח קנייבסקי.

הגרש”מ עמאר נשאל על שימוש בחשמל שהופעל קודם כניסת השבת, כגון תאורה או פלטה וכדומה – והשיב, כי “אף על פי שיש רבים וטובים המתירים להשתמש, מפני טעמים שונים ומגוונים”, מכל מקום “מרן בעל החזון איש ע”ה וזיע”א היה מחמיר בזה, ותלמידיו הגאונים הצדיקים החזיקו בדרכו עד לאחת.

“ועד לאחרון הגדיל הוא  הגאון האדיר האמיתי קדוש יאמר לו מרן הגר”ח קנייבסקי שליט”א בנו של קדוש ה’ גאון ישראל בעל קהילות יעקב ובן אחותו של בעל החזון איש”.

בהמשך מציין הראשל”צ, כי “כל המעיין בספריו הנפלאים יראה שלא זזה ידו מתורתו של החזון איש בכל מכל כל, ובפרט מעניין החשמל בשבת”.

לשואל, שנהג חומרה בדבר, וגם אביו נהג כך, ממליץ הגרש”מ להמשיך במנהגו, אולם אם הדבר קשה כל כך  – מציע הרב: “ישאל למרן הגר”ח שליט”א, וכתורה יעשה, שהוראתו בקודש היא גם ברכה רבה”.

IMG-20161201-WA0043

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות