צפו בווידאו ובגלריית ענק: ערב ההצדעה החגיגי לשלוחים של חב”ד בעולם

בערב ההצדעה של סיום הכינוס העולמי של שלוחי חב"ד, הוצג השליח החדש ללדרום דקוטה, האחרונה במדינות ארה"ב שעדיין לא היה בה בית חב"ד • צפו בתיעוד של שימי קוטנר, צלם COL, מהאירוע החגיגי
נתן פרל
כ"ז חשון התשע"ז / 28.11.2016 15:21

בערב ההצדעה החגיגי לשלוחי חב”ד, שנערך אמש (ראשון)  בהאנגר עמק במזח 8 בברוקלין, הוכרז על יציאת משפחת שלוחים למדינה ה-50 ממדינות ארה”ב.  בכך מסתיימת הפרישה של שליחי חב”ד בכל מדינות ארה”ב.

המדינה האחרונה, שבה עדיין לא היה שליח חב”ד, היא דקוטה הדרומית. במדינה כולה מתגוררים פחות ממיליון תושבים, ומספר היהודים המתגוררים בה, על-פי הנתונים הרשמיים, הוא כ-1200.

על השליח החדש לדקוטה הדרומית הוכרז לקול תשואות הקהל של כששת אלפים איש, שהשתתפו בערב ההצדעה החגיגי.

השליח הוא הרב מנחם מענדל אלפרוביץ’, שהוזמן לפתוח את ערב ההצדעה החגיגי בדבר תורה על פרשת השבוע. השליח הצעיר סיפר כי בביקורו המקדים במדינה בחג הסוכות האחרון גילה יהודים רבים שאינם מופיעים ברישומים, ולהערכתו יש במדינה הרבה יותר יהודים מההערכה הראשונית.

הרב אלפרוביץ הוא דור שלישי של שלוחים. סבו – הרב שלום דובער שמטוב, הוא השליח הראשי במדינת מישיגן, ולמעשה הוא השליח הראשון של האדמו”ר מליובאוויטש זצ”ל בארצות הברית. עכשיו נכדו עושה היסטוריה וסוגר את רשימת מדינות ארה”ב הקיימות על מפת שליחות חב”ד.

הנואם המרכזי בכינוס היה מלקולם הונליין, יו”ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה”ב. בנאומו סיפר על קשריו עם הרבי מליובאוויטש ועל שליחויות עלומות בברית המועצות וכדומה. “אמרו על הרבי שהוא היה היהודי המשפיע ביותר במאה העשרים”, אמר הונליין, “אבל זה לא מדוייק. הרבי הוא היהודי המשפיע ביותר גם במאה העשרים ואחת”.

ערב ההצדעה הענק הסתיים בריקוד המסורתי הסוחף של אלפי השלוחים ותומכיהם ב”מארש השלוחים” החסידי, שאחריו יצאו האלפים אל הלילה הניו-יורקי הקר, בדרך חזרה איש איש לעירו ולארצו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות