‘קיבלו כספים במרמה’: תביעה בסך 52 מיליון שקל נגד בכירי ה’מתמידים’

"התעשרו על חשבון המדינה": הגישו למשרד החינוך בקשות כוזבות לתמיכה במוסדות תורניים • במסגרת ההונאה זויפו כ-1650 תעודות זהות עם תמונות של מתחזים מטעם חברי קהילת המתמידים • "במקרה של ביקורת בעמותות, דאגו הנתבעים להזעיק למוסדות הרלוונטיים את המתחזים"
חיים טוויל
כ"ו חשון התשע"ז / 27.11.2016 11:30

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר תביעה על סך למעלה מ- 52,000,000 ש”ח נגד ‘קהילת המתמידים’ ונגד עמותות הנמצאות בשליטתם.

לפי כתב התביעה, שהוגש כנגד 36 בכירים, מוסדות ועמותות של הקהילה – הנתבעים הגישו למשרד החינוך בקשות כוזבות רבות לתמיכה במוסדות תורניים השייכים לקהילת המתמידים.

הבקשות הכוזבות הוגשו בשם עמותות שונות, הנמצאות כביכול בשליטת אנשים שונים ופועלות ממקומות שונים, כשבפועל כל העמותות הופעלו על ידי הנתבעים והיו בשליטתם הבלעדית.

לבקשות הכוזבות צירפו הנתבעים מסמכים מזויפים שייצרו מצג שווא כאילו העמותות פועלות כדין ועומדות בדרישות הסף של משרד החינוך לקבלת כספי תמיכה, והן כללו בנוסף גם מצג שקרי אודות כמות התלמידים במוסדות העמותות, כמות אותה הגדילו על ידי שימוש בפרטים של מי שאינם תלמידים בפועל בעמותות הללו.

עוד נטען בכתב התביעה, שהגיע אל חרדים 10, כי הנתבעים זייפו כ-1650 תעודות זהות עם תמונות של מתחזים מטעם חברי הקהילה, דבר שנועד להבטיח שמצג השווא ביחס למספר התלמידים המדווח לא ייחשף על ידי המדינה.

במקרה של ביקורת מצד המדינה באחת העמותות, דאגו הנתבעים להזעיק למוסדות הרלוונטיים את המתחזים, ציידו אותם בתעודת הזהות המזויפת המתאימה לדיווח הכוזב שהועבר למשרד החינוך ביחס למוסד נשוא הביקורת והנחו אותם להציג אותן בפני המבקרים.

בתביעה מבקשת המדינה השבה של כספי התמיכות שהוצאו במרמה מהמדינה ופיצויים בסך כולל של 52 מיליון ש”ח.

בתביעה מתבקשת השבה של כספי התמיכות שהוצאו במרמה מהמדינה ופיצויים בסך 52 מיליון ש”ח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יונתן קליין
    27/11/2016 17:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני לא מאמין, זה יכול להיות הרי אצלנו האמת היא נר לרגלנו. זה בטוח עלילה ומזימה של רודפי דת, תורה, לומדיה ותומכיה.