בנט: “אל תציתו אצלנו בבוקר אש ואל תביאו לנו בערב 4 כבאיות”

שר החינוך התייחס לשריפות וכתב: "אין 'גל שריפות' מקרי; יש גל טרור לאומני של מחבלי אש שנועד לרצוח אזרחים ולהטיל אימה" • "הצעד הראשון הוא לזהות שמדובר בטרור ולא בשריפות מהשמיים" • ח"כ טיבי: "אם יתברר שערבים מעורבים בהצתות - זה יהיה דבר נורא ושפל שיחייב בדק בית"
יוני גרין
כ"ד חשון התשע"ז / 25.11.2016 14:42

יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התייחס הבוקר (שישי) לגל השריפות שפוקד את ישראל, ככל הנראה בעקבות הצתות של מחבלים ערבים.

בנט כתב הבוקר: “אין ‘גל שריפות’ מקרי; יש גל טרור לאומני של מחבלי אש שנועד לרצוח אזרחים ולהטיל אימה. הצעד הראשון בטיפול בבעיה הוא זיהוי הבעיה. לכן חייבים לקרוא לילד בשמו: זהו טרור לאומני של מחבלי אש, שנועד לפגוע במדינת ישראל, נועד לרצוח אזרחים בבתיהם, לפצוע אנשים, לגרום נזק ברכוש ולהטיל אימה. זוהי בדיוק הגדרת הטרור”.

בנט ממשיך וכותב: “אל מול טרור יש להפעיל כלים מתאימים. הצעד הראשון הוא לזהות שמדובר בטרור ולא בשריפות מן השמיים. אני פועל בכל כוחי כדי שממשלת ישראל תזהה זאת כטרור ותתמודד מול זה כאל מול גל טרור”.

שר החינוך תקף את ההסתה ברשות הפלסטינית: “הרשות פלסטינית מזריקה רעל אנטישמי בספרי הלימוד של תלמידיה ובטלוויזיה הרשמית שלה כבר שנים ומגדלת דור של שונאי ישראל. היא אינה מתנקה בכך שאחרי שהיא הדליקה בבוקר מדורת שנאה היא מציעה בערב ארבע כבאיות. מצטער שאיני מתפעל מכך. אל תציתו אצלנו אש ואל תביאו לנו כבאיות”.

בהמשך הפוסט קרא בנט להימנע מגילויי אלימות כתגובת זעם על רקע גל השריפות.  “שיהיה ברור: בשום אופן ובשום מצב אף אזרח שלא יפעיל אלימות או ייקח את החוק לידיים. יש משטרה, ויש כוחות ביטחון. הם כבר מבצעים מעצרים של מחבלי אש”.

הוא הוסיף: “בנוסף, זו טעות קשה להאשים את הציבור הערבי הישראלי כולו ולא אקבל זאת. רבים בציבור הערבי מוקיעים את ההצתות האלו וכואבים אותן. אבל, זו טעות גם להמשיך ולעצום עיניים מול טרור כשהוא מכה בך. זה היה נכון אל מול הסכינים והדריסות, וזה בטח נכון מול גל הצתות לאומני. מול טרור יש להילחם. וכך נעשה”.

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר הבוקר ב’רדיו תל אביב’, כי אם יתברר שרוב הדליקות הן הצתות של ערבים זה יהיה “דבר נורא, מגונה ושפל”, כלשונו, שיחייב גינוי ובדק בית בחברה הערבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מציתים אש - ואז כביכול ״באים לעזור״
    28/11/2016 18:54
    מאיר אורפלי
  1. הפלשתינים בטוחים שאנחנו מטומטמים ובצדק. באיזה מדינה היו נותנים זכויות והטבות למיעוט עויין?? רק אצלינו! אנחנו מתנהגים בטיפשות. נותנים לערביי ישראל העוינים אותנו תמיד ומוכיחים זאת פעם אחר פעם בפעולות האיבה והטרור נגדינו. ואנחנו? משכנעים את עצמינו ברוב אווילותינו שהרוב רוצים לחיות איתנו בשלום. זוהי טעות מרה. תפנימי !!! כל הערבים הישראלים ישמחו לחסל אותנו. לכן עלינו להפסיק לתת להם קיצבאות, לא לתת להם מישרות, ולתכנן כיצד להוציא אותם מהארץ. הם בדרך להשמיד אותנו. אם לא נגרש אותם – הם יגרשו איתנו.