ח”כ ליטאי, בוגר פוניבז’, שהתפלל בחב”ד משבח ‘שלוחים’ • מדהים

כתבי אתר 'שטורעם' שהגיעו אל מסדרונות משכן הכנסת, כדי ללכוד ח"כים שיברכו את שלוחי חב"ד לקראת 'כינוס השלוחים' הצליחו לחלץ ברכה אפילו מח"כ אורי מקלב • על הדרך הוא גילה לחרדים 10 כמה סודות
כ"א חשון התשע"ז / 22.11.2016 19:07

המחזה היה די משעשע.

אחרי הכול, לא בכל יום אתה רואה ח”כ ליטאי מ’דגל התורה’ עומד מול מצלמה של כלי תקשורת חב”די ומברך… את ‘כינוס השלוחים’.

 אל הכנסת הגיעו שימי סגל ומנדי זילברשטרום מאתר ‘שטורעם. נט’, מלווים בצלם שלומי כהן, והצמידו מיקרופונים לחברי כנסת ושרים שחלפו במסדרונות. כנראה רק משום כבוד לחב”ד, לא עצרו אותם אנשי משמר הכנסת, גם כאשר שצילמו במקומות שאינן מחובללים ומסומנים כמותרים לצילום.

אחרי הכול, מי לא נקלע אי פעם בחייו, לעיר כזו או אחרת, בה בית חב”ד העניק לו בית של ממש או סיפק לו אוכל כשר.

אבל לראות את ח”כ אורי מקלב מתפתל במילותיו מול המצלמה היה המחזה היותר משעשע. רגע לפני הוא סיפר לי, כיצד בשנים בהן התגורר בבני ברק נהג להתפלל בבית הכנסת חב”ד שהיה ממוקם  בסמיכות לרחוב בו התגורר. כפוניבז’אי לשעבר הוא בוודאי מודע להתנגדות של הגראמ”מ  שך זצ”ל לחב”ד, למרות שבשנים בהן למד בישיבה עדיין לא פרצה סערת המחלוקת.

יחד עם זה, כחבר כנסת, הוא, כמו גם יתר חבריו לסיעת ‘דגל’ מסייעים רבות לנציגי חב”ד, כולל נציגי כפר חב”ד. הם אפילו מתחשבים בבקשות של ח”כ מאיר פרוש וממתנים אמירות שמאלניות ככל שמתקרבות הבחירות. אחרי הכול, ליהדות התורה יש מטה קבוע בכל ריכוז חב”די בארץ ולמה להזכיר לבוחרים את העובדה ש’דגל התורה’, חלק בלתי נפרד מיהדות התורה, לא ממש רואה במשנת ארץ ישראל השלמה את השקפת עולמה.

סגל מסביר למקלב שהם צריכים ברכה לכנס השלוחים, “שליחי הרבי בעולם”…ומקלב מחייך. “נו, גם אנחנו שלוחים. אנחנו שליחים, פה בכנסת”, הוא אומר. “אז מה מפריד אותנו משליח?”…

“יש ארגון”, מסביר לו סגל, “שנקרא ‘מרכז השלוחים’, “הרבי מינה את השלוחים…”, הוא ממשיך להרצות.

אתה הורס לו ברגע זה את כל ההשקפה הליטאית, אני אומרת לו. אבל לך תעצור חב”דניק חדור רוח שליחות הדבק במשימה.

“כשאני למדתי בפונוביז’, ואני כבר איש מבוגר, התפללתי כמעט כל שבת, בבית כנסת חב”ד ברחוב רש”י…”

כי קמת מאוחר? אני תוהה.

“כי קמתי מאוחר? כי קמתי מוקדם, כי למדתי כל הלילה כמעט…הבעל קורא במניין היה מהישיבה, מפוניביז’…”

כתלמיד של הרב שך אין לך בעיה להעניק ברכה לכנס השלוחים? שאלתי.

“אני אגיד מה שהקב”ה ישים בפי”…וסגל פותח בראיון הרשמי.

“הרב מקלב, ערב כינוס השלוחים, כינוס בו הם מתאחדים יחד לעודד ולחזק האחד את השני, רצינו להתברך מפיך…”

מקלב מחייך, ומרים להנחתה: “טוב, עד היום לא זכיתי להזמנה שלכם לכנס השלוחים, כנראה שאתם לא מחשיבים את הפעילות שלי כאן בכנסת, אבל גם פה יש שליחות, כמו שאתם יודעים יהודי יכול להיות שליח בכל מקום, אני כן יכול להגיד לכם שאני לא מכיר מקרוב את העבודה הזו,  אבל לאחרונה נחשפתי על ידי חברי כנסת שיוצאים למשלחות, בעיקר כדי לקחת חלק במאמצי ההסברה הישראלית, ויש חילופי משלחות רבות.

“כשאני שואל אותם איך אתם מסתדרים עם האוכל – יש להם תשובה אחת: שבבית חב”ד דואגים להם. ויש בזה באמת תרומה גדולה מאד ואני בטוח שזה גורם לאנשים לא לאכול חס וחלילה במקומות לא טובים, מכאן אני רוצה לחזק את העבודה המיוחדת הזו”.

הוא מסיים – וסגל מזכיר לו שלא שכח לדאוג לכך שיוזמן בעתיד לכינוסי השלוחים.

ח”כ מ’דגל’  בכינוס של חב”ד? תודו שאת זה, עוד לא ראינו עד היום…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפחות דיוק בעובדות
    23/11/2016 09:42
    ליטאי אמיתי
  1. כאשר למד מקלב בפוניבז’ ועוד הרבה קודם לכן כבר היתה המחלוקת מול חב”ד במלא עוזה לא נכנס לעצם הכתבה שהיא מלמדת כמו הרבה דברים אחרים על התנערות דגל התורה מכל מורשת מנהיגה ומקימה אבל לפחות דייקו בעובדות. אני יודע כי הייתי שם וגם אני למדתי עם מקלב בפוניבז’ באותה התקופה