עד לפני כ-40 שנה היהודים לא היו רצויים. וכעת נבחר ראש עיר יהודי

עד לפני כ-40 שנה היהודים לא היו רצויים בבל-הארבור שבפלורידה - אך לא עוד: לראשונה נבחר לראשות העיר גבריאל גרויסמן, יהודי פרו-ישראלי • שליח חב"ד בעיר, בטקס ההכתרה: "מזל טוב לראש העיר החדש שלנו. מברכים את ראש העיר שילך מחיל אל חיל"
נתן פרל
כ"א חשון התשע"ז / 22.11.2016 14:07

 היסטוריה בבל-הארבור שבמדינת פלורידה: לראשונה נבחר לראשות העיר יהודי, פרו-ישראלי נלהב.

בחירתו של גבריאל גרויסמן אינה מובנת מאליה, לאור ההיסטוריה הלא מרשימה של המקום: עד לפני כ-40 שנה לא היו היהודים רצויים בעיר היוקרתית. התופעה הזו נשמעת היום אולי אבסורדית, אך היא הייתה קיימת למרבה החרפה.

באתר manfredlehmann האמריקני מופיע דיווח היסטורי כי מייסדי העיר מיאמי ביץ’, לא הרשו ליהודים במאה הקודמת להתגורר במקום. הכניסה למלונות בעיר נאסרה באופן מפורש ליהודים ושחורים, ובשנות ה-50 נשים שחורות שעבדו במשק בית לא הורשו ללון בעיר. “האנטישמים בוני העיר, בוודאי מתהפכים בקברם למראה הפריחה היהודית ההיסטרית במיאמי ביץ’ ובסביבותיה”, נכתב באתר.

ואמנם בינתיים זרמו מים רבים במיסיסיפי, וגם התפיסות המנטליות של התושבים השתנו, והיום, בחודש נובמבר 2016, ישנם למעלה מחצי מיליון יהודים באזור, ובראשות העיר בל הארבור עומד יהודי.

שליחו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל באיזור היוקרתי, הרב הרב שלום דובער ליפסקר, החולש על אימפריה של תורה וחינוך בקהילה בת מאות משפחות, נשא דברים מרגשים, במעמד הכתרתו של ראש העיר החדש.

“מזל טוב לראש העיר החדש שלנו”, בירך הרב ליפסקר, “מר גבריאל גרויסמן הוא חסיד נלהב של מדינת ישראל, והיה חבר המועצה הראשון שהעביר את החוק האנטי BDS העירוני. אנו מברכים את ראש העיר שילך מחיל אל חיל”.

BDS הוא קמפיין לחרם על ישראל הכולל חרם כלכלי, אקדמי ותרבותי. הקמפיין החל ב-9 ביולי 2005 על ידי 171 ארגונים לא-ממשלתיים פלסטיניים וארגוני שמאל רדיקלי, למען חרם, משיכת השקעות וסנקציות נגד ישראל”.

ראש העיר החדש עם הוריו הגאים:

84b1fbbb-26d2-4fbe-8794-41f79600c537

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות