צפו: כשהנשיא ריבלין ורעייתו ביקרו בחדר של מוישי הולצברג במומביי

8 שנים אחרי פיגוע הטרור: נשיא המדינה ורעייתו שקיימו ביקור ממלכתי בהודו הגיעו אל בית חב"ד שבמומביי וביקורו בחדרו של מוישי הולצברג, בנם של שלוחי חבד הרב גבריאל ורבקה הי"ד • רעיית הנשיא אמרה על התמונות שציירה ריבקי למוישי: ״כמה רגישות של אמא יש בחדר הזה, כמה חום ואהבה מן הקירות״
נתן פרל
כ' חשון התשע"ז / 21.11.2016 20:00

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שערך בביקור ממלכתי בהודו, הניח הערב (שני) זר באירוע זיכרון לנרצחי הפיגוע שאירע במלון טאג’ פאלאס במומבאי בשנת 2008.

ריבלין נפגש גם עם ראשי הקהילה היהודית במומבאי, וסיים את ביקורו בהודו בקביעת לוח זיכרון לנרצחי הפיגוע בבית חב”ד בעיר.

בטקס שנערך באזור הפיגוע בתוך בית המלון ובסמוך לאנדרטה שהוקמה לאחריו, השתתפו מושל מדינת מהרשטרה, ובכירי הממשל באזור, ראשי הקהילות היהודיות בהודו, חברי הקהילה היהודית במומבאי, וחברי משלחת אנשי העסקים המלווים את הנשיא בביקורו.

בסדרת פיגועי הטרור שאירעו במומבאיי בנובמבר 2008, נרצחו 166 בני אדם, בהם גם שישה קורבנות שנרצחו בבית חב״ד בעיר – שליחי חב”ד הרב גבריאל נח ורבקי הולצברג הי”ד, בן ציון קרומן הי”ד, אריה לייבוש טייטלבאום הי”ד, יוכבד אורפז הי”ד ונורמה רבינוביץ’ הי”ד.

ריבלין בבית חבד מומביי

הנשיא, שנאם במקום נשא דברים על הטרור המשותף לישראל ולהודו: “לפני שמונה שנים, הכתה בעיר הנפלאה הזו אחת ממתקפות הטרור המחרידות, אכזריות ורצחניות שידענו. לצערנו גם ההודים, כמונו הישראלים, מכירים היטב את מציאות הטרור המודרני הגלובלי. טרור הוא טרור בכל מקום בו יכה בעולם. שנאה, פונדמנטליזם, קיצוניות והסתה משקפים כולם דבר אחד – את הטרור.

“בעמדנו כאן יחד אנו אומרים במפורש שהטרור לעולם לא ינצח, ערכי הדמוקרטיה והחירות שלנו חזקים ונגן עליהם בכל כוחנו. אולם, אל לנו להסתמך רק על ערכים ומילים, עלינו לפעול יחד לשתף ידע ושיטות עבודה על מנת לשמור על ביטחון אזרחינו, וכדי להגן על גבולותינו והערים שלנו. הודו וישראל עומדות זו לצד זו במערכה הזו. זו חובתנו למען הקורבנות, והמורשת שנותיר אחרינו לדורות הבאים”.

ריבלין בבית חבד מומביי

בשיחה עם ראשי הקהילה היהודית במומבאי, אמר ריבלין: “בתפילותינו אנו אומרים, ‘הודו לה’ כי טוב’, פירוש המילה הודו הוא להודות, וזהו גם שמה של המדינה הזו, בה זכינו לבקר.

בחדר של מוישי

הנשיא המשיך משם אל בית חב”ד במומבאי, והתקבל על ידי שלוחי חב”ד בעיר – הרב ישראל וחיה קוזלובסקי.

הנשיא ורעייתו נחמה עלו אל חדרו של מוישי הקטן, בנם של הרב גבריאל וריבקי הולצברג הי”ד, ששרד את אותו יום נורא. על קירות החדר נותרו הציורים שאיירה עבורו אימו ואותיות האל״ף בי״ת הצבעוניות שלימדה אותו.

נחמה הביטה בהן ואמרה: ״כמה רגישות של אמא יש בחדר הזה, כמה חום ואהבה מן הקירות״.

שלוחי הרבי במקום, הרב ישראל וחיה קוזלובסקי, סיפרו לנשיא ולנחמה כיצד נמלט מוישי אל המטפלת שלו, שלוש קומות שלמות לבדו, עד שמצאה בקומה השנייה והיא גוננה עליו עד ששככה התופת.

הנשיא סיפר על ביקורו של מוישי וסבו יחד עם המטפלת ההודית סנדרה, שהגיעו לבית הנשיא עם הגעתם ארצה.

״כשראיתי את מוישי לא יכולתי שלא לחשוב – עם ישראל חי. וגם היום כאן, בבית חב״ד הזה שמהווה בית חם ליהודים מהעולם כולו באופן יומיומי ובלתי פוסק, אני חושב בדיוק את אותו הדבר. עם ישראל חי, העולם החופשי כולו חי ואנחנו ננצח את הטרור”.

ריבלין בבית חבד מומביי

משם המשיכו הנשיא ורעייתו לקביעת לוחית זיכרון עליה נכתב: “הרוגי מלכות אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן” (מסכת בבא בתרא, דף י’ עמוד ב).

בלוחית צוין כי היא נקבעה על ידי נשיא המדינה במהלך ביקורו במקום לזכר קורבנות פיגוע הטרור שאירע ב-26 בנובמבר 2008.

בתום הביקור עשה הנשיא את דרכו לשדה התעופה והוא עתיד לנחות חזרה בארץ מחר בבוקר.

21f69187-0022-4139-8c4e-aa4958692286

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות