בג”ץ נגד הרבצ”ר • בנט: מבינים יותר מהרמטכ”ל? ש”ס: זהו תקדים מסוכן

יו"ר הבית היהודי תוקף את ההחלטה של שופטי בג"ץ לעצור את המינוי של הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי - יומיים לפני הטקס, עד שיבהיר את עמדותיו בסוגיות הלכתיות שונות • ליברמן: אני חושב שהוא מינוי ראוי" • סיעת ש"ס: "מוטרדים מהניסיון להתערב בשיקול דעת הרבנים" • מקורבי הרב קרים: "ניסיון למחוק עמדות יסוד בתנ"ך ובהלכה היהודית"
נחמן גור
כ' חשון התשע"ז / 21.11.2016 18:21

שוב כופים את דעות השמאל: יו”ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, התייחס אחר הצהריים (שני) להחלטת בג”ץ לעכב את המינוי של אל”מ אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי – עד שיבהיר את עמדותיו שעלו בעתירה שהוגשה נגד פסיקות ההלכה שלו והתבטאויות שונות שהשמיע בעבר.

“שופטי בג”ץ החליטו שהם מבינים טוב יותר מהרמטכ״ל במינויי מפקדים. למען הסר ספק: בית המשפט לא ממנה רמטכ”ל, לא ממנה שר ביטחון ולא ממנה רב צבאי שאושר על ידי הרמטכ”ל. תפקידו לשפוט על פי החוק שמחוקקת הכנסת”, אמר בנט.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר אחר הצהרים על החלטת בג”ץ לעכב את המינוי של הרב אייל קרים: “בג”ץ טרם נתן החלטה סופית. הרב קרים הוא מינוי ראוי. לא הכרתי אותו אבל כל מי ששוחחתי איתו אמר שהוא מינוי ראוי, אני נפגשתי אתו פעם אחת או פעמיים, אני לא זוכר, אבל אני חושב שהוא מינוי ראוי”.

גם סיעת ש”ס הגיבה על החלטת בג”ץ לעכב את המינוי: “חשוב לשמור על עצמאות הרבנים ואסור להתערב בפסיקותיהם. אנו מוטרדים מהניסיון להתערב בשיקול דעת הרבנים. זהו תקדים מסוכן מאד שעלול להביא לאיבוד אמון הציבור”, לשון תגובת הסיעה.

מקורביו של הרבצ”ר החדש הגיבו: “הרב אייל קרים חיווה את דעתו ביחס לשאלות שהופנו אליו לפני כ-14 שנים בהיותו רב ואזרח. תשובותיו ניתנו בהקשר הלכתי, והניסיון להוציא את דבריו מהקשרם המקורי הוא ניסיון למחוק עמדות יסוד בתנ”ך ובהלכה היהודית”.

לדבריהם, “הרב קרים הבהיר בצורה מפורשת – פעמים רבות – שישנן הלכות שאינן נוהגות או מצויות בזמן הזה, בדומה לדברי חכמים בעניין ‘עין תחת עין'”. לדבריהם, “לפני מספר חודשים נפגש הרמטכ”ל, רב-אלוף גדי אייזנקוט, עם הרב קרים, שמע את עמדתו בסוגיות אלו ואישרר את מינויו לתפקיד הרב הראשי לצה”ל.

אנשי עוצמה יהודית הודיעו, בתגובה ל”עוד החלטה מזעזעת של בג”צ”, כי יערכו משמרת מחאה מול ביתה של נשיאת בית המשפט עליון, השופטת מרים נאור ברחוב רשב”א 17 בירושלים, בשעה 18:30 – “בקריאה להפסיק את הדיקטטורה של הבג”ץ ולהחזיר את השלטון לעם. חברי עוצמה יהודית יגישו לשופטת ספר תנ”ך וישאלו אותה אם היא מוכנה לאשר אותו”.

שופטי בג”ץ הוציאו בצהריים, בצעד חריג, צו ביניים המונע את המינוי של אל”מ הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי. זאת בעקבות עתירה שהגישו חברות הכנסת זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג מסיעת מרצ נגד מינויו.

במהלך הדיון שהתקיים היום בבית המשפט העליון, מתחו השופטים שדנו בעתירה – הנשיאה מרים נאור והשופטים סלים ג’ובראן וניל הנדל –  ביקורת קשה על הרב אייל קרים ודרשו ממנו תצהיר בו יפרטו עמדותיו בסוגיות שעלו בעתירה נגד פסיקות ההלכה שלו.

לדברי השופטים, אם הרב קרים לא יצהיר כי הוא חוזר בו מדבריו וכי הוא מבין שטעה, מינויו לתפקיד הרב הצבאי הראשי יפסל.

בצה”ל כבר קבעו מועד לטקס המינוי של הרבצ”ר החדש במקומו של הרב רפי פרץ  – שהיה אמור להתקיים ביום רביעי, בבסיס הקריה בתל אביב.

בעתירה נטען כי הרב קרים אינו ראוי לתפקידו, בשל מה שהעותרות מכנות “שנאת נשים יוקדת וחמורה”, הומופוביה וחוסר סובלנות משווע כלפי מי שמכנים עצמם ‘הקהילה הגאה’ ושנאת זרים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם אשה גם רשע [ה] אסור להביט בפני אדם חלאה... סליחה רשע! תורידו תתמונה
    21/11/2016 20:12
    מצא מין את מינו ונע[א]ור
  1. למה אתם שמים את תמונת הרשעה הזאת הרי אסור להביט בפני אדם מלעון…סליחה רשע

  2. מתי
    21/11/2016 20:20
    נועם
  3. הרי הגמרא אומרת שזה ממון?