עוד פעם סכסוך משפטי בפוניבז’: רק שהפעם התובעים הם אריתראים

שלושה אריתראים שעבדו בעבר בישיבת פוניבז' תובעים את הנהלתהישיבה המזוהה עם 'הפלג הירושלמי' על סדרת הפרות נהלי עבודה כלפיהם לטענתם • הפרליט של הישיבה: "תביעה מופרכת ומוגזמת שדינה להידחות על הסף"
שייע קליין
ט"ו חשון התשע"ז / 16.11.2016 21:39

שוב מאבק בפוניבז’ כאשר הפעם ניצבים משני עברי המיתרס – ישיבת פוניבז’ מול… שלושה עובדים אריתראים.

באתר ביזנעס  נחשף כי בישיבת פוניבז’ המעסיקה, כמו מוסדות חינוך נוספים רבים, עובדים זרים, בשל עלותם הנמוכה, הועסקו שלשה ‘פליטים’ מאריתריאה, שפוטרו או התפטרו – וכעת תובעים את הישיבה במאות אלפי שקלים.

לטענת העובדים, ההנהלה בישיבה המזוהה עם ‘הפלג הירושלמי’, הפרה כלפיהם את חוקי העבודה פעמים רבות.

בכתבי התביעה של השלושה, שהוגשו באמצעות עורך הדין אסף מסדה, טוענים האריתראים בין היתר כי הועסקו בשעות רבות שאינן מותרות, וכן על אי תשלום שכר כדין; אי ביצוע תשלומים בהתאם לצווי ההרחבה בענף הניקיון; אי תשלום זכויות סוציאליות כדין (הבראה, חופשה); יצירת תלושי שכר פיקטיביים בניגוד לחוק הגנת השכר; אי ביצוע הפרשות פנסיוניות ואי הנפקת תלושי שכר בגין חלק מתקופת עבודתם.

“הנתבעים חרגו בהתנהלותם מגדר ההתנהלות המקובלת שבין עובד למעסיקו, תוך שהם מודעים היטב לעסקה ביניהם, אשר כל מטרתה לחסוך כספים על גבו של התובע, ומקדשת את אינטרסיהם הכלכליים”, כתבו העובדים באמצעות עורך דינם.

מן הישיבה נמסר בתגובה, באמצעות עורך הדין ליאב עמר: “עסקינן בתביעה מופרכת ומוגזמת המהווה דוגמה חריגה לשימוש לרעה בהליכי משפט, תוך ניצול ציני של הפטור מאגרה הנהוג בבית הדין לעבודה בנוגע למרבית רכיבי התביעה ויעיד על כך סכום האגרה הזעום ששולם על ידי התובע/ים”.

עוד נכתב שם: “כתב התביעה מתחילתו ועד סופו מנופח ומוגזם ללא כל פרופורציה, מבלי שהתובע/ים טורח/ים להניח תשתית עובדתית בסיסית להוכחת טענותיו/הם”. יתר על כן, כתבי ההגנה שהוגשו בנפרד עבור כל אחד מהעובדים, מגוללים התנהגות מוזרה של התובעים שאינה מקובלת ביחסי עבודה. העולה מכתבי ההגנה הוא כי דינן של התביעות להידחות על הסף. באחד המקרים אף נדרש אחד התובעים להחזיר סכומים עודפים ששולמו במשכורתו”.

מקור: אתר ביזנעס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות