טראמפ על ההסכם עם הפלסטינים: ‘רוצה לבצע עסקה שלא ניתן להשיג’

בהתייחסות ראשונה לסכסוך הישראלי פלסטיני מאז ניצחונו בבחירות, הדגיש הנשיא הנבחר: "הייתי רוצה לעשות את העסקה הבלתי ניתנת להשגה, למען האנושות" • אמר כי לאחר השיחה עם אובמה - יבדוק אפשרות להשאיר חלקים מתוכנית הבריאות "אובאמה-קר", בניגוד להבטחת הבחירות • החליט להעמיד בראש הצוות הממונה על העברת השלטון את סגנו מייק פנס
יוני גרין
י"א חשון התשע"ז / 12.11.2016 19:29

לראשונה מאז נבחר לנשיא הבא של ארצות הברית, העניק אמש (שישי) דונלד טראמפ ראיונות לכלי תקשורת אמריקנים.

בריאיון לעיתון ‘וול סטריט ג’ורנל’ אמר הנשיא הנבחר כי ירצה בתקופת כהונתו שתתחיל ב-20 בינואר, לנסות להשיג שלום בין ישראל לפלשתינים כדי להביא סוף למה שכינה “המלחמה שלעולם לא נגמרת”.

“זה ההסכם האולטימטיבי. כאדם שעושה עסקאות, הייתי רוצה לעשות את העסקה הבלתי ניתנת להשגה. והייתי רוצה לעשות זאת למען האנושות”, הוסיף טראמפ.

הנשיא הנבחר הפתיע, בראיון הראשון שהעניק מאז נבחר לנשיאות, כשנשאל האם יעמוד בהבטחותיו לבטל את חוק הבריאות שיזם אובמה, המכונה “אובמה קייר”.

טראמפ אמר כי הוא בוחן את הסעיפים בחוק הבריאות הנוגעים לזכותם של ההורים להשאיר ילדים בוגרים בתוך ביטוח הבריאות שלהם – כמו גם סעיף שמונע מהמבטחים לסרב להעניק ביטוח וכיסוי בשל מצב רפואי קודם.

טראמפ הסביר כי אחת הסיבות המרכזיות להחלטתו, העומדת בניגוד לאחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו, הייתה הפגישה שקיים ביום חמישי עם הנשיא אובאמה, שאמר כי משתלם לשמור על חלקים מהתוכנית.

“אמרתי לי כי אבדוק את הצעותיו, ומתוך כבוד – אכן אעשה זאת”” צוטט טראמפ בראיון.

בתוך כך, העיתון ניו יורק טיימס מדווח כי טראמפ החליט להעמיד בראש הצוות הממונה על העברת השלטון את סגנו מייק פנס במקומו של מושל ניו ג’רזי כריס כריסטי שעמד בראש הצוות עד כה. מקורבים לטראמפ הבהירו כי הנשיא הנבחר מבקש לנצל את קשריו הטובים של פנס בוושינגטון.

מוקדם יותר התראיין טראמפ לתכנית “60 דקות” וסיפר כי הילרי קלינטון והוא ערכו שיחת טלפון “לבבית” בעניין המירוץ לנשיאות. “אני יכול לתאר שהשיחה לא הייתה פשוטה עבורה”, אמר. “כלומר, אני בטוח שלה זה היה יותר קשה מלי, ולי היה מאוד מאוד קשה”, אמר בריאיון טלוויזיוני ראשון מאז הבחירות.

טראמפ סיפר שקיבל שיחה גם מהנשיא לשעבר ביל קלינטון. “הוא התקשר אמש”, סיפר, “הוא היה הכי אדיב, אמר שהיה מירוץ מדהים, מהמדהימים ביותר שראה”. כשנשאל אם ישקול אי פעם להתקשר לנשיא לשעבר ביל קלינטון ליעוץ אמר שללא ספק ישקול זאת. “הוא בחור מוכשר מאוד, שניהם מוכשרים, זו משפחה מוכשרת ביותר”, אמר טראמפ על הזוג קלינטון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות