רבבות מפגינים נגד הנשיא הנבחר טראמפ: “לא הנשיא שלי. לך מכאן!”

מתקשים להשלים עם ההפסד: אלפים יצאו לרחובות בהפגנות זעם על ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות • בניו יורק התאספו אלפים סביב מגדל טראמפ, וחלקם אף הציתו דגלי ארה"ב • מחוץ לבית הלבן הדליקו מאות 'נרות אבל' • בקליפורניה השליכו חפצים על שוטרים
נתן פרל
ט' חשון התשע"ז / 10.11.2016 09:08

אלפי בני אדם הפגינו הלילה (רביעי) ברחובות מנהטן במחאה על ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות.

המפגינים תקפו את הרטוריקה בה השתמש המועמד הרפובליקני בקמפיין הבחירות, במהלכו יצא בבוטות נגד מהגרים, מוסלמים וקבוצות מיעוטים נוספות בארצות הברית. משטרת ניו יורק עצרה 15 מפגינים בגין הפרת סדר.

המפגינים, שצעקו “לא הנשיא שלי!”, הפגין גם מול ביתו של דונלד טראמפ, ב’מגדל טראמפ’, שם המשטרה אפשרה את קיום ההפגנה.

אחת המפגינות, מורה מניו יורק שהשתתפה במחאה, אמרה לחדשות 2 על טראמפ: “זה אדם שהוא הגילום האנושי של שנאה, והוא הולך להיות הנשיא הבא שלנו”. “הדבר הטוב ביותר שיכולתי לעשות הוא לחבור לאנשים שמייצגים בעייני אהבה”, הסבירה.

במקביל, בכיכר קולומבוס התארגנה הפגנה של הקבוצה נגד גזענות, שם קראו המפגינים “דונלד טראמפ לך מכאן! גזען!”. חלק מהמפגינים חסמו רחובות והציתו דגלי ארצות הברית. המשטרה פיזרה אותם בעזרת אמצעים לפיזור הפגנות. לפחות 30 בני אדם נעצרו.

ההפגנה הספונטנית התארגנה ברשתות החברתיות.

ההפגנות נערכו גם בשיקאגו שם כ-2000 בני אדם התאספו מול מלון טראמפ בעיר וקראו “לא טראמפ! לא KKK! לא לגזענות בארה”ב!”, כבישים נחסמו בעיר על ידי המשטרה המקומית. מאות הפגינו גם בפילדלפיה, בוסטון, סיאטל, פורטלנד, אורגון, אוסטין, סאן פרנסיסקו, לוס אנג’לס ואוקלנד.

באוקלנד, שבקליפורניה, מחו כ-6,000 בני אדם ברחובות, חלקם השליכו המפגינים חפצים על השוטרים, שעטו אמצעי הגנה, וניפצו שמשות בבית מרקחת. לפי עד ראייה, המשטרה הגיבה באמצעים כימיים לפיזור הפגנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות