קלינטון בנאום ההפסד: “תשמרו על ראש פתוח, תנו לטראמפ הזדמנות”

המועמדת הדמוקרטית שהובסה הודתה לתומכיה בנאום שנשאה במלון בניו יורק: "ההפסד הזה יכאב לנו עוד הרבה זמן, אך עלינו לקבל אותו" • "דונלד טראמפ הוא הנשיא הנבחר שלנו ואנחנו צריכים לכבד זאת. אני מקווה שהוא יהיה נשיא מוצלח"
נתן פרל
ח' חשון התשע"ז / 09.11.2016 19:57

הילארי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה”ב, נשאה בצהרים (רביעי, שעון מקומי) בניו יורק את נאום ההפסד ובירכה את הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ.

קלינטון אמרה: “זאת לא התוצאה שקיווינו לה ואני מצטערת שלא זכינו בבחירות – עם הערכים שהצגנו. ההפסד הזה יכאב לנו עוד הרבה זמן, אך עלינו לקבל אותו”.

היא פנתה אל קהל התומכים והפעילים שהתכנס במליון ‘ניו יורקר’ – ואמרה: “אתם מייצגים את כל מה שטוב באמריקה. להיות המועמדת שלכם היה הכבוד הגדול ביותר של חיי. אני עדיין מאמינה באמריקה ואני ותמיד אאמין בה”.

היא הוסיפה: “אלו היו בחירות למען עתיד המדינה שאנחנו אוהבים. ראינו שהאומה שלנו יותר מפולגת ממה שחשבנו,”, ציינה. “אני עדיין מאמינה באמריקה ולנצח אאמין. אם גם אתם, אנחנו חייבים לקבל את התוצאה. אנחנו חייבים לשמור על ראש פתוח ולתת לו הזדמנות להנהיג.

“החוקה שלנו מחייבת העברה חלקה של כוח, ואנחנו מקדשים זאת אבל אני תמיד אלחם למען אמריקה. זאת הסיבה שאנחנו צריכים לקבל את תוצאות הבחירות. האחריות שלנו כעת כאזרחים היא להמשיך לעשות את תפקידנו”.

קלינטון אמרה עוד: “דונלד טראמפ הוא הנשיא הנבחר שלנו ואנחנו צריכים לכבד זאת. אני מקווה שהוא יהיה נשיא מוצלח”.

קלינטון הודתה לנשיא המכהן ברק אובמה ולרעייתו מישל שסייעו לקמפיין שלה ואמרה: “ארה”ב חייבת לכם. בגדול”.

סגנה של קלינטון במירוץ, טים קיין דיבר לפניה ואמר: “אני גאה בהילארי קלינטון שהיתה השראה עבור כולנו. רצינו מאוד שהיא תהיה הנשיאה הראשונה. היא אוהבת את המדינה הזאת – ואני מודה לה שאיפשרה לנו לעבוד לצידה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות