תלונות על זיופים לטובת קלינטון • צפו: לחצו ‘טראמפ’ קיבלו ‘הילרי’

במחוז באטלר שבמדינת פנסילבניה, טוענים במחנה טראמפ, לפחות שתי מכונות הציעו לבוחרים ברירת מחדל אחת: הילארי קלינטון • במחוז קלארק, מטה טראמפ הגיש תביעה בטענה שהקלפיות נסגרו שעתיים מאוחר מהנדרש • שיאי הצבעה: בפלורידה נרשמו להצבעה 78% מבעלי זכות הבחירה
אליעזר היון
ח' חשון התשע"ז / 08.11.2016 22:08

דיווחים על תקלות או זיופים במכון באטלר שבמדינת פנסילבניה: על פי הדיווח שופטים במחוז אישרו כי ישנם לפחות שתי מכונות מתוך השמונה בהם נרשמו תקלות. התקלות במקרים הללו היו לטובת המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון.

לדיווחים אלו הצטרפו עדויות על זיופים לטובת קלינטון: “ניסיתי להצביע שוב ושוב למועמד שלי טראמפ”, סיפרה אחת המצביעות, “אך בכל פעם קיבלתי רק את ברירת המחדל – הילארי קלינטון”.

נציג ועדת הקלפי אמר בתגובה, כי בכל תקלה המגיעה לידיעת אזרח מכל מחנה יש לפנות באופן  מייד ללישכת הבחירות, כדי שעדותם תגיע לידי השופט המחוזי האחראי על ניהולה התקין של מערכת הבחירות.

תקלה נוספת נרשמה בספרינגדייל שבמדינת ארקנסו לאחר שהשופט איחר בשלש שעות, ובכך עיכב את הליך ההצבעה.

במחוז קלארק, מטה טראמפ הגיש תביעה בטענה שהקלפיות נסגרו שעתיים מאוחר מהנדרש, אולם בכירים במחוז הבהירו כי, “התביעה של מטה טראמפ דורשת מאיתנו למעשה לשמור את נתוני ההצבעה המוקדמת. זה מה שנדרש בחוק, וכך עשינו מלכתחילה”.

דיווח נוסף על התנהגות לא ראויה: שני פקידי בכירות במחוז ברוורד, פלורידה, פוטרו לאחר ש”לא עמדו ברמת היושרה הנדרשת” – כך דווח ברשת CNN. דוברת מטה הבחירות המחוזי, טוניה אדוארדס, הבהירה כי הם הוחלפו תוך זמן קצר בעובדים אחרים. לדבריה, “הם לא פעלו לפי הנהלים”, אולם היא סירבה לפרט בנושא.

בתוך כך יודעת התקשורת האמריקנית לספר כי אחוז ההצבעה שובר שיאים: כך למשל מדינת קליפורניה – המדינה שמחלקת הכי הרבה אלקטורים, לא פחות מ-19.4 מיליון בני אדם – 78% מבעלי זכות הבחירה – נרשמו מבעוד מועד להצבעה כפי שמחייב החוק. מדובר בשיא של שני עשורים.

דן סמית’, פרופסור למדעי המדינה מהאוניברסיטה של פלורידה, אמר כי נתוני ההצבעה המוקדמת מהווים עלייה של לא פחות מ-100% מהבחירות ב-2012.

סמית’ טען שזו תופעה של ממש: המוני היספנים נרשמו לבחירות האלה במדינה שקבעה כבר את זהות הנשיא בעבר. הניו יורק טיימס דיווח ש-24% מההיספנים שרשומים בפלורידה התייצבו בקלפיות, עוד לפני יום הבחירות, והיום המספר הזה עוד גדל והולך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בחירות בארהב
    09/11/2016 00:55
    יריב
  1. טרמפ ינצח גם אם יפסיד חצי אמריקה איתו