קרקס בכנסת: עלתה עם הינומה לדוכן – הח”כים שרו ‘קול ששון’

במהלך הגשת הצעת החוק להחזר כספי לזוגות שאינם יכולים להינשא בארץ ונאלצים לערוך חתונה אזרחית בחו"ל - עלתה ח"כ קסניה סבטלובה אל דוכן המליאה עם הינומה • הח"כים גיחכו, שרו, ראש הממשלה צחק - וההצעה, שהועלתה בקריאה טרומית, לא אושרה
נחמן גור
א' חשון התשע"ז / 02.11.2016 14:59

קסניה סבטלובה, חברת הכנסת מהמחנה הציוני, עלתה בצהרים (רביעי) על דוכן מליאת הכנסת והציגה הצעת חוק להחזר כספי לזוגות שלא יכולים להינשא ברבנות בארץ ונאלצים לערוך חתונה אזרחית בחו”ל – תוך כדי שהיא עומדת עם הינומה.

כמה מהח”כים הדתיים והחרדים, שהתנגדו להצעתה שמטרתה מלחמה ברבנות, החלו בשירת ‘קול ששון’  כדי להגחיך אותה – וראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח להסתיר חיוך.

“בואו תתמכו בחוק הכי הגיוני”, קראה. “אנחנו צריכים לגרום לזוגות הצעירים שנמצאים במצב כלכלי קשה לבצע הליך מיותר בחוץ לארץ. אם המדינה מונעת – היא צריכה גם לשלם”.

אתמול כתבה הח”כית בדף הפייסבוק שלה: “אני רוצה להזמין אתכן ואתכם להפגין איתי מחר למען אחת הזכויות הטבעיות החשובות ביותר שיש: הזכות להתחתן בכבוד בארצנו.

“מחר תעלה הצעת החוק שלי ושל ח”כ מיכל בירן. מטרת החוק: מימון ממשלתי של הוצאות חתונה, נסיעה ושהייה בחוץ לארץ, בעבור זוגות שאינם יכולים או אינם רוצים להתחתן דרך הרבנות האורתודוקסית”.

הח”כית הוסיפה: “במקביל, נקיים הפגנת כלות מול הכנסת, עם דרישה אחת ברורה לממשלה: אם אתם שולחים אותנו לקפריסין ומכריחים אותנו להתחתן הרחק מביתנו – תצטרכו לשלם על זה!

“אני מזמינה אתכן להגיע עם שמלות לבנות, הינומות, וכל האקססוריז הנלווים, ולהעביר את המסר הזה בצורה הכי חדה שיש”.

ההצעה, שהועלתה בקריאה טרומית, לא אושרה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות