פתח ת’מזוודה: מה הבריחו הנוסעים הישראלים הכי הרבה במכס נתב”ג?

אות אלפי ישראלים טסו לחו"ל בחודשיים האחרונים - וכעת הזמן לבדוק: מה הם ניסו להבריח, בניסיון לחמוק מתשלום מס? • בין השלל שנמצא: אלפי חבילות של סיגריות, מאות מכשירים סלולריים, תכשיטים יקרי ערך - וגם אתרוגים
חיים טוויל
ל' תשרי התשע"ז / 01.11.2016 20:46

העונה הבוערת של הטיסות לחו”ל מאחורינו – וזה הסמן לסיכומים: מה הישראלים מבריחים הכי הרבה?

ברשויות המכס סיכמו את הפריטים הבולטים ביותר שנתפסו במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר, כאשר כמות התפיסות הייתה גדולה יותר מבכל שאר חודשי השנה. הנה הנתונים כפי שפורסמו בחדשות 2:

מתוך כ-2,000 תיקים שונים שנתפסו במכס, ב-630 נמצאו 8,922 פקטים של סיגריות. הנוסעים שנתפסו שילמו קנסות בסך של כמעט שני מיליון שקלים.

גם בתחום הסלולר היו תפיסות רבות: ב-459 תיקים נתפסו מכשירים סלולריים שמספרם הסתכם ב-581. במקרה זה, הנוסעים שנתפסו שילמו קנסות בסך של כחצי מיליון שקלים.

גם תכשיטים בערך של כשני מיליון שקלים נתפסו בעשרות תפיסות של תיקים. עוד אותרו 36 רחפנים ו-14 שעוני יוקרה בערך של 271,377 שקלים.

גם מבריחי החומרים המסוכנים מנצלים את עומס הטיסות ומנסים להעביר סחורה. בחודשיים האחרונים נתפסו בנתב”ג חומרים מסוכנים בשווי שוק של 25 מיליון שקלים.

גם חג הסוכות ‘תרם’ את שלו: ב-3 תיקים שנבדקו נתפסה סחורה של 103 אתרוגים, ובשני תיקים אחרים ניסו אנשים להעביר 800 ענפי ערבה.

מנהל מכס נתב”ג, יוסי בן ישי: “כתוצאה מהגברת האכיפה בחודשים האחרונים בהם תנועת הנוסעים הייתה גדולה, סוכלו מספר רב של ניסיונות הברחה של טובין שונים כגון: סיגריות, סמארטפונים, תכשיטים ושעוני יוקרה בהיקפים משמעותיים ובערכים גדולים מאוד של מיליוני שקלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות