התאגיד, עמונה והתקציב: מה צפוי בפתיחת מושב החורף של הכנסת

מושב החורף של הכנסת ייפתח היום: הישיבה החגיגית תיפתח בנאומים של הנשיא, ראש הממשלה, ראש האופוזיציה ויו"ר הכנסת • במוקד המושב שייפתח לאחר 88 ימי פגרה: הקרב על תאגיד השידור הציבורי, פינוי מאחז אמונה - והתקציב הדו-שנתי וחוק ההסדרים • והיכן יחלפו הנשיא, בנימין נתניהו, יצחק הרצוג ויו"ר הכנסת לפני פתיחת הישיבה
נחמן גור
כ"ט תשרי התשע"ז / 31.10.2016 09:30

כנס החורף של הכנסת ייפתח היום (שני) בשעה 16:00 בישיבה חגיגית של מליאת הכנסת, בנאומים של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה ח”כ יצחק הרצוג ויו”ר הכנסת יולי אדלשטיין.

הכנסת חוזרת לפעילות מלאה לאחר 88 ימי פגרה.

שלושה דברים יעמדו במוקד המושב בשבועות הקרובים, כאלה שעשויים לערער את יציבות הקואליציה: חילוקי הדעות סביב עתיד תאגיד השידור הציבורי ‘כאן ‘, סוגיית פינוי עמונה – ותקציב המדינה הדו-שנתי.

בעוד עיקר המאבק של נתניהו על סגירת התאגיד מתנהל מול שר האוצר משה כחלון, שהחרים אתמול את ישיבת ראשי סיעות הקואליציה בה דנו בהצעת ראש הממשלה, המשבר הפוליטי השני שיעסיק את הכנסת בשבועות הקרובים מגיע מכיוון הבית היהודי.

לפי בג”ץ, על המדינה לפנות את עמונה עד סוף השנה. בבית היהודי ובליכוד מקווים שבג”צ ייעתר לבקשה לדחות את הפינוי בחצי שנה, אולם אם בג”ץ ידחה את בקשת המדינה, הקואליציה צפויה למצוא עצמה במשבר חריף עד כדי עזיבת הבית היהודי את הממשלה.

אתמול כבר הכריז השר אורי אריאל, בוועידת האיחוד הלאומי: “אם לא יהיה פתרון להתיישבות, אנחנו מוסמכים ללכת למשבר כולל הצבעה נגד תקציב המדינה. אנחנו לא מאיימים. בשביל זה בחרו בנו”.

בינתיים הונח אתמול ‘חוק ההסדרה’ –  שנועד להכשיר חוקית אלפי בתים ביישובים הבנויים על קרקע פרטית פלסטינית – על סדר היום של ועדת שרים לחקיקה, אך הדיון בו נדחה בשבוע כדי למצות את הליך הפניה לבג”ץ. החוק מעורר לא מעט קשיים משפטיים ולכן, יתכן שראש הממשלה עלול לסכל את קידומו – מה שיובל להתנגשות מול הבית היהודי.

במרכז סדר היום בכנסת יעמדו גם התקציב הדו-שנתי וחוק ההסדרים, שיגיעו לקריאה ראשונה כבר ביום רביעי הקרוב. לאחר מכן תיפתח תקופת דיונים בסעיפי התקציב, ובראשן כוונת שר האוצר משה כחלון להטיל מס על בעלי דירה שלישית, שמעוררת התנגדות גם בקואליציה וגם באופוזיציה.

לפני פתיחת הישיבה יחלפו נשיא המדינה, יו”ר הכנסת, ראש הממשלה וראש האופוזיציה ליד מיצג בקומת התערוכות, המכיל את הפטיש שבאמצעותו נפתחה הישיבה הראשונה של האסיפה המכוננת בט”ו בשבט תש”ט.

הפטיש עוצב במיוחד על ידי האמן רודי להמן ותאריך פתיחת האסיפה מוטבע עליו. לידו מוצבים הסרט שנגזר בחנוכת משכן הכנסת, לפני יובל, והמספריים שעוצבו במיוחד עבור טקס חנוכת משכן הקבע של הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות