גאב”ד מאקווא זעק: קשישים מקבלים אוכל טרף משפרעם

גאב"ד מאקווא מקרית אתא הזדעזע: האוכל המוגש לקשישים שהקפידו על מזון כשר בסניף בית החולים הסיעודי של 'אחוזת מוריה' בקרית אתא, מגיע מהמטבח של הרשת בשפרעם • בעקבות התערבות שר הבריאות הוסדרה הכשרות במקום, לפי הנחיית רב העיר • "הרשת נמצאת בתהליך הסדרת הכשרות במטבח המרכזי בעיר שפרעם ובמטבחי הקצה"
יוני גרין
ח' תשרי התשע"ז / 10.10.2016 20:09

‘אחוזת מוריה’ היא רשת בתי חולים סיעודיים בפריסה ארצית, הנחשבת כאחת החברות הגדולות והמובילות בארץ בתחום. הקבוצה מפעילה 9 מוסדות גריאטריים, שפרוסים מצפון הארץ ועד מרכזה.

האוכל המוגש בסניפים, בין היתר לסניפים בקרית אתא, חיפה ונתניה, מגיע מהמטבח של ‘אחוזת מוריה’ בשפרעם.

לפני זמן מה התריע גאב”ד מאקווא מקרית אתא כי האוכל, שאינו תחת השגחה, מוגש למאושפזים בבתי החולים, ביניהם גם קשישים שהקפידו כל חייהם על מזון כשר.

חרדים 10 פנה אל לשכת שר הבריאות, הציג את דברי גאב”ד מאקווא לצד השאלה: האם שר הבריאות יעקב ליצמן מודע למכשול? ומה בדעתו לפעול?

בתגובה נמסר לחרדים 10 ממשרד הבריאות: “למטבח של ‘אחוזת מוריה’ בשפרעם יש רישיון יצרן להסעדה בתוקף ומכאן הוא רשאי להעביר מזון לבתי חולים סיעודיים אחרים.

“על פי החוק, משרד הבריאות אינו דורש תעודת כשרות כתנאי לבית חולים גריאטרי בישוב יהודי, אך בהגדרת כוח האדם הנדרש לבית חולים גריאטרי קיימת דרישה לשעות של משגיח כשרות.

“מבדיקה שנערכה עם מנכ”ל אחוזת מוריה נמסר כי קיים משגיח כשרות במקום”.

נדגיש כי המשגיח נמצא בבית החולים, בעוד המטבח המרכזי ממוקם  בעיר הערבית שפרעם.

מלשכת שר הבריאות נמסר לחרדים 10: “בעקבות פניית רבני העיר קרית אתא לשר הבריאות הרב יעקב ליצמן, התערב השר אישית בעניין זה, בכדי למנוע מכשול מציבור המהדרין בכשרות.

“רב המשרד הרב פנחס פרנקל ביקר במקום ונועד עם מנכ”ל הרשת ורב העיר קרית אתא הרב שלמה חיים דיסקין. בזכות זאת הוסדרה הכשרות במקום לפי הנחייתו של רב העיר.

“מבדיקה שנעשתה, הרשת נמצאת בתהליך הסדרת הכשרות במטבח המרכזי בשפרעם ובמטבחי הקצה של הרשת, מול הרבנות לכשרות ארצית, בליווי הרב פרנקל – שביקר במטבח בשפרעם ופועל לזירוז הסדרת הכשרות בכל בתי הרשת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה משרד הבריאות אינו דורש תעודת כשרות כתנאי לבית חולים גריאטרי?
    10/10/2016 23:23
    יעקב
  1. איזה מין דבר זה?

  2. זו הסכמה היסטורית של ניסוח חוק הכשרות, שלא יתייחס לבתי חולים
    13/10/2016 10:59
    דודי
  3. מאחר שבבתי חולים חייבים להסתמך על התרים שלא קיימים בכל מערכת הכשרות