הרב גולדשמידט בפרלמנט האירופי: “האם יש עתיד ליהודים באירופה?”

נשיא הפרלמנט שיזם את הועידה בבריסל אמר: המצב לפי כל יהודי חמישי חווה אנטישמיות הגורם לירידה דרסטית במספר היהודים מחייב אותנו למעשים ולא להצהרות • סגן הנשיא; אירופה ללא יהודים לא תהיה אירופה
נתן פרל
כ"ו אלול התשע"ו / 29.09.2016 15:31

נשיא ‘ועידת רבני אירופה’ ורבה של מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט  אמר בנום שנשא בפני הפרלמנט האירופי – בוועידה שיזם נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ וסגנו אנטוניו טיאני: ” ‘כיהודי אירופאי כולנו שואלים את עצמנו האם יש לנו כיהודים עתיד באירופה”.

בועידה שכותרתה הייתה  ‘עתיד הקהילות היהודיות באירופה’ השתתפו רבה הראשי לשעבר של אנגליה הרב יונתן זקס, נציג ‘ועידת רבני אירופה’ במוסדות האיחוד האירופי ורבה של בלגיה הרב אברהם גיגי, הפילוסוף הצרפתי הנרי לוי, ונציגי הגופים העוסקים במלחמה באנטישמיות – ג’אן יוהן פרננדו, לופז אגולייר וסיסליה ויקטרום.

הועידה נפתחה באזכרה ובדקת דומיה לזכרו של הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק זצ”ל, שכיהן כרבה של צרפת ונשיא ‘ועידת רבני אירופה’ שנים רבות.

הגר”פ גולדשמידט אמר כי מצב היהודים היום באירופה הוא כאדם העומד ברציף הרכבת, ורכבות מגיעות במהירות מופרזת משני הכיוונים. מחד – האיסלם הקיצוני הדוהר, ומאידך – הימין הקיצוני. “אנחנו היהודים מודאגים מעתידה של אירופה, מקום שבו אנו חיים בשלוה ובביטחון והמאפשרת לנו חופש דת בסביבה בטוחה. ובכל זאת השאלה שאנחנו חייבים לשאול את עצמנו כיהודים אירופאיים: האם יש  עתיד ליהודים באירופה? האם יש עתיד לאירופה?

“תחילה חשבנו והרגשנו שהאירופאים סבורים שהאנטישמיות והקיצוניות איננה הדאגה שלהם, אבל היום, אחרי מתקפת הטרור השניה בפריז בנובמבר 2015 ואחרי ההתקפות בניס ובנמל התעופה בבריסל, אפשר לומר כי אירופה הבינה שזו לא בעיה יהודית בלבד, אלא בעיה של אירופה כולה.

“אנחנו ב’ועידת רבני אירופה’ נעשה הכל כדי לחזק את עתיד הקהילות היהודיות באירופה. אני מבקש להודות לחברי הפרלמנט על האמונה העידוד והנחישות במלחמה הזאת נגד האנטישמיות, למען אירופה בטוחה ושלוה לכל האירופאים”.

נשיא הפרלמנט אמר כי המצב כיום ולפיו כל יהודי חמישי חווה אלימות אנטישמיות, פיזית או מילולית והתקיפות הללו שהינן בסימן גידול מדאיג הם הגורם ישירות לירידה דרסטית במספר היהודים מחייב אותנו למעשים ולא להצהרות. “הגיע הזמן לקחת את העניין בידיים. אירופה חייבת להיות טובה יותר ליהודים. חלק מאיתנו” – אמר שולץ – “עדיין לא הפנים כי מה שעושה אותנו אירופאים זה לא רק הדם והדת, אלא הזיקה והמחויבות האבסולוטית לערכים היסודיים של סובלנות כבוד וחירות”.

סגן הנשיא טיאני אמר כי לפי נתוני הסוכנות היהודית, בשנת 2015 עזבו את אירופה 10.000 יהודים – כ-8000 מהם מצרפת, פי שניים מב-2014.

“אירופה ללא יהודים לא תהיה אירופה”, הצהיר טיאני.

זו גם הכותרת שנכתבה על ההודעה לעיתונות הרשמית שיצאה מאיחוד האירופי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות