מסכת של איומים: כשחברת הסעות מנהלת מאבק על גב ילדים חרדיים

תחקיר גל"צ: חברת הסעות בנהריה, המקורבת לראש העיר, שהוחלפה מנהלת מאבק כוחני על גבם של תלמידי בתי הספר החרדיים • מנהלים והורים מתלוננים: "כוחות שליליים שחברו יחד זה לזה מטילים אימתם על כל חברת הסעות עמה אנו עובדים ומצליחים בדרכי אלימות מגוונות לפגוע בהם ובנו"
חיים טוויל
י"ט אלול התשע"ו / 22.09.2016 09:21

תלמידי בתי הספר החרדיים ‘שערי שמחה לבנות ו’נתיבות משה’ לבנים שבנהריה, קיבלו במשך שנים שירותי הסעה ללימודים ובחזרה הביתה מחברת ‘שחר צח’, אשר בעליה מקורב לראש העיר, ז’קי סבג, ואף תרם לו בבחירות.

אלא שלפי דיווח של אבנר הופשטיין ושילה פריד, שפרסמו הבוקר (חמישי) תחקיר בגל”צ, התלמידים וההורים לא היו מרוצים מאיכות השירות ובקרב סגל בית הספר התקבלו תלונות. כיוון שכך, לבסוף החליטה השנה הנהלת בתי הספר להחליף לחברת הסעות אחרת.

אלא שאז פרצה מלחמה, כפי שמספרת אחת האמהות: “הבנות שלי חזרו מאד מפוחדות ואמרו שבא איזה איש וצילם אותם כשעלו להסעה. זה מאד הפחיד אותי גם”.

למקום הוזמנה משטרה והצלם הודה באוזני ההנהלה כי הוא אכן מצלם עבור החברה ששירותיה בוטלו.

אך ההטרדות לא הסתיימו כאן, עד שלבסוף נאלצה המנהלת לכתוב להורים את המכתב החריג הבא: “לצערי כוחות שליליים שחברו יחד זה לזה מטילים אימתם על כל חברת הסעות עמה אנו עובדים ומצליחים בדרכי אלימות מגוונות לפגוע בהם ובנו”.

החברה המתחרה התקפלה בתוך מספר ימים, וכל הניסיונות להביא חברת היסעים אחרת עלו בתוהו.

לפי גל”צ, מתברר שספקים בעיר פשוט מפחדים. בלית ברירה נאלצה ההנהלה להזמין שירותי הסעה מחיפה.

בגל”צ ניסו לשוחח עם הבעלים של חברת ההסעות ולשאול אותו על הצלמים, האיומים, הפחדים והקירבה לראש העיר, אך הוא סירב להתייחס לפניות.

מהעירייה נמסר בתגובה: “לעירייה לא ידוע דבר על המתואר בפנייתכם, אשר על פניו נראית כרכילות זולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות