“שחרור פינטו מהכלא – יריקה על קברו של אבי” • בנו של ברכה מדבר

"אל תדווחו על השוחד בפעם הבאה", ממליץ אורי ברכה, "אל תדווחו על עבירות שאתם יודעים עליהן - תתרחקו מזה, תראו מה קרה. מי נמצא בקבר עכשיו? אבא שלי נמצא בקבר" • אורי ברכה, שאביו שם קץ לחייו לפני כשנה וחצי, לאחר שנפתחה חקירת מח"ש כנגדו בחשד שקיבל שוחד מהרב יאשיהו פינטו - זועם על שחרורו המוקדם ומדבר לראשונה
נחמן גור
י"ח אלול התשע"ו / 21.09.2016 18:39

החלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לקצר את עונש המאסר של רבי יאשיהו פינטו, ממשיכה להכות גלים ולעורר סערה ציבורית גדולה.

הערב מתראיין לראשונה אורי ברכה, בנו של תת-ניצב אפרים ברכה ז”ל, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה שהתאבד לפני יותר משנה, לאחר שהרב פינטו וחסידיו האשימו אותו בלקיחת שוחד וניהלו נגדו מסע הכפשה חסר תקדים.

בראיון, שיפורסם במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10, אומר ברכה לעיתונאית אלמז מנגיסטו, כי השחרור, שנומק בכך שהרב פינטו “מודה בעבירות המיוחסות לו ומביע חרטה על בחירותיו והתנהלותו”, הוא לא פחות מיריקה על קברו של אביו ז”ל.

“הוא נלחם על הצדק, עד המוות שלו”, אומר אורי ומספר על האבל והתדהמה שפקדה את המשפחה עם מותו של האב: “לא ציפינו לזה, זה בא לנו ככה בהפתעה, הלם לכולם. לא תכננו שזה יקרה”.

בנו של אפרים ברכה אומר גם כי איבד את האמון במערכת אכיפת החוק.

“אל תדווחו על השוחד בפעם הבאה”, הוא ממליץ, “אל תדווחו על עבירות שאתם יודעים עליהן – תתרחקו מזה, תראו מה קרה. מי נמצא בקבר עכשיו? אבא שלי נמצא בקבר”.

כזכור, ביום שני האחרון החליטה ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם של הרב פינטו, בין היתר בשל מצבו הבריאותו.

הרב פינטו ריצה עד כה כ-7 חודשי מאסר מתוך השנה שנגזרה עליו והוא עתיד להשתחרר כבר בשבועות הקרובים, אם לא יתקבל ערעור המדינה נגד ההחלטה.

אתמול שלחה משפחתו של ברכה מכתב לוועדת השחרורים, בו דרשה מוועדת השחרורים את פרוטוקול הדיון בעניינו של הרב יאשיהו פינטו.

בהופעה בפני ועדת השחרורים אמר הרב פינטו: “אני לא רב יותר ואני אשלם על הטעות שלי. אני מרגיש נקיפות מצפון ואני מפחד על אשתי, אני חי בפחד מתמיד. עשיתי את התורה קרדום לחפור בה, שזה יותר גרוע משוחד. השתמשתי במעמד שלי כרב בקשר לכל הדברים. אני מתחרט, אני מצטער ואני מרגיש שאני מאבד את הבריאות שלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות