סערת הגיוס, היחסים עם הרב הבלין, והמאבק במשיחיסטים • המשפיע הראשי שובר שתיקה

בשיחה גלוית-לב מפרט הגרש"ז גופין את כל המהלכים אותם הוא מוביל ב-20 השנים האחרונות: המאבק להצלת נוער חב"ד מידי המשיחיסטים, הויכוח האידאולוגי על ההסכם שנחתם עם צה"ל - וגם על יחסיו עם הרב משה הבלין • גילה: "בפסגת ראשי הישיבות אמר לי 'החויזר' רבי יואל קאהן ש"בליובאוויטש אף פעם לא עשו הסכמים עם השלטונות" • להאזנה
יוסף גרינבוים
י"ט אלול התשע"ו / 22.09.2016 01:18

המשפיע הראשי של ישיבות תומכי תמימים ליובאוויטש המרכזית, הגאון החסיד רבי שניאור זלמן גופין, פרס אמש (רביעי), במהלך אסיפה עם תלמידיו בהיכל הישיבה, את משנתו הבהירה מול ‘סערת הגיוס’ המתחוללת בחב”ד, לאחר שהתפרסם ההסדר עליו חתמו מספר ישיבות של החסידות  -צפת, מגדל העמק וקרית גת – עם שלטונות צה”ל, אותו יזם הגאון רבי משה הבלין.

באסיפה הבהיר המשפיע כי בחורי הישיבה אינם צריכים להתפעל ממכבש הלחצים, להמשיך לעמוד בניסיון – ולבסוף אף ייצאו נשכרים.

במהלך השיחה – המתפרסמת לראשונה באתר חרדים 10 – הוא גילה לתלמידיו, כי בפסגת ראשי ישיבות חב”ד שהתקיימה בחודש אב בניו יורק, שוחח עמו ‘החויזר’ של הרבי מליובאוויטש ביחידות, ואמר לו: “בליובאוויטש אף פעם לא עשו הסכמים עם השלטונות”.

המשפיע – שאלפי בחורי ישיבות חב”ד, כמו גם אלפים מכל החוגים המשתתפים בהתוועדויות חסידיות שהוא מקיים בערים שונות, רואים בו מורה דרך – גולל גם את הקמת ארגון ‘ועד תלמידי התמימים העולמי’, עם קבוצה מתלמידיו בשנת תש”ס, במטרה לבלום את מגמת התפשטות המשיחיות בין בחורי ישיבות חב”ד, בארץ ובעולם – ואמר: “אתם נולדתם לתוך זה, זה טבעי לכם, נראה לכם שזה מימות הבעל שם טוב… הקמנו את זה בעמל רב לפני 16 שנה – והכל היסטוריה”.

המשפיע פרס גם את היסטוריית הקמת ארגון הנוער החב”די ‘הפנסאים’ להצלת עתידם של ילדי חב”ד מהשפעות זרות ושליליות, לצד תוכניות חינוך שמקיפות את כל ה’חדרים’ ותלמודי התורה.

בהתייחסו למאבק על הגיוס ועל בלימת המשיחיסטים, הודיע המשפיע הנערץ: “אנחנו לא מתנצחים אתם, לא נאבקים, לא מכפישים ולא מפרסמים פשקוילים. אנחנו פועלים להוסיף אור. ‘אנן פעלי דיממא אנן’ – זו הסיסמא שלנו. זה סוד ההצלחה שלנו!”

על הוויכוח האידאולוגי עם רבה של קרית גת וראש ישיבת חב”ד בעיר, מוביל ההסכם עם הצבא: “אני בידידות עם הרב משה הבלין ובידידות עם הרב דוד נחשון (-פעיל ארגון ניידות חב”ד המשיחי. י.ג), ואף בקשרי משפחה. ואנחנו מדברים בידידות. חס ושלום להחרים אותם.

“הקו שלנו מאז ומעולם היה, לא לצאת בהשמצות! לא לצאת בחרמות ובמלחמות! תפקידנו להוסיף באור. אנחנו לא סיקריקים! אנחנו לא קנאים! אנחנו חסידי חב”ד, אחים אנחנו, הדרך שלנו היא תנופה חיובית, לא מלחמה!”

האזינו לשיחה המלאה:

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה עם צפת?
    22/09/2016 09:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הוא לא מזכיר את הישיבה בצפת. אותה הוא כן שונא?

    • חיים   22/09/2016 12:35

      הוא אומר מה שרבים מחסידי חב”ד חושבים
      אמיץ!

  2. ר' זלמן אומר באומץ מה שאלפים חושבים! תותח....
    22/09/2016 12:34
    חיים
  3. כי צפת זה בית ספר לאלימות רוחנית ופיזית - בעצם אין זה
    22/09/2016 14:24
    פרץ
  4. אלא מוסד לאלימות

  5. בליובאוויטש אף פעם לא עשו הסכמים עם השלטונות?
    22/09/2016 18:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  6. כל היציאה ל’קבוצה’ כל השנים היתה בהסכם עם השלטונות
    הבעיה התחילה בתשנ”ד ש3 אנשים הודיעו לצבא שאין צורך בהמשך ה’קבוצה’, והצבא ביטל את ההסכם.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   22/09/2016 21:06

      נחשף מסמך היסטורי, ששופך אור על הפעם הראשונה שבה בקשו תמימים, ביניהם ר’ יואל כהן, לנסוע לשנה שלימה ללמוד בישיבת תו”ת בברוקלין, ע”י הרבי הריי”צ ● בפנים: מכתב הבקשה ששלח בשנת תש”י הרב שמריהו גוראריה לשלטונות הצבא בארץ לנתינת האישור המיוחל לבחורים, וגם מכתב הרבי הריי”צ נ”ע, שבו הוא מאשר את הנסיעה

      http://www.col.org.il/show_news.rtx?artID=99731