70% מיהודי אירופה מפחדים לבוא לבית כנסת בראש השנה וביום כיפור

בגלל העלייה הדרמטית במספר ההתנכלויות מצד המוסלמים:כ-50% מהקהילות היהודיות ביבשת אירופה מדווחות על ירידה במספר היהודים החברים הפעילים בקהילה
נתן פרל
י"ז אלול התשע"ו / 20.09.2016 11:18

סקר של ‘מרכז רבני אירופה’ ו’איגוד הארגונים היהודיים באירופה’ מעלה, כי למרות סידורי האבטחה המוגברים סביב מוסדות יהודיים באירופה, 70% מיהודי אירופה אינם מתכוונים להגיע לבתי הכנסת בראש השנה וביום כיפור.

הסקר נערך בימים 12-15 בספטמבר 2016 בקרב מדגם מייצג של 700 קהילות בערי בירה וערי פריפריה בכל רחבי אירופה – מבריטניה במערב ועד לאוקראינה במזרח.

ממצאי הסקר מעלים, כי כ-50% מהקהילות היהודיות ביבשת מדווחות על ירידה במספר היהודים החברים הפעילים בקהילה, כתוצאה ישירה מהעלייה באנטישמיות.

רק כ-11% מהקהילות ברחבי אירופה מדווחות על עלייה בכמות החברים. 39% מהקהילות מדווחות, כי אין שינוי במספר חברי הקהילה הרשומים.

מנכ”ל ‘מרכז רבי אירופה’ הרב מנחם מרגולין, המכהן גם כמנכ”ל ‘איגוד הארגונים היהודיים באירופה’, מציין כי 75% מהקהילות מדווחות על עירנות מוגברת של הממשלות השונות לסכנת הפגיעה ביהודים על רקע התגברות האנטישמיות מאז ראש השנה אשתקד.

לדבריו, הרוב המוחלט של ראשי הקהילות מדווחים על הגברת אמצעי האבטחה והשיטור סביב בתי הספר היהודיים, בתי הכנסת ומוסדות אחרים של הקהילה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהודי אירופה
    20/09/2016 21:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. סוף סוף רואים את הפעילות הקדחנית של “מרכז רבני אירופה” מדבר שקר תרחק