בתום קרב יריות: נלכד המחבל שהניח המטענים בניו ג’רזי ומנהטן

אחמן חאן רחמני, יליד אפגניסטן, מי שעל פי החשד ביצע את הפיגועים בניו יורק וניו ג'רזי, נעצר בתום קרב יריות בעיר לינדן • הוא הספיק לפצוע שוטר לפני שנעצר
נתן פרל
ט"ז אלול התשע"ו / 19.09.2016 18:59

רשת NBC מדווחת כי הרשויות הפדרליות עצרו בעיר לינדן שבניו ג’רזי, בתום מצוד נרחב אחריו ולאחר קרב יריות, את החשוד בהטמנת מטעני החבלה, שאחד מהם התפוצץ הלילה בעיר אליזבת.

מדובר באחמד חאן רחמני, בן 28, יליד אפגניסטן שהתגורר בניו ג’רזי.  חאן רחמני חשוד כי הוא האחראי להנחת המטענים בניו ג’רזי ולפיגוע שהיה אתמול בשכונת צ’לסי במנהטן.

על פי הדיווחים, במהלך קרב היריות שערכו השוטרים עימו – נורה לפחות שוטר אחד בחזה, וגם החשוד נפצע.

מוקדם יותר מסרו גורמים ברשויות אכיפת החוק לרשת CNN כי הרשויות בארצות הברית חושדות כי תא טרור עומד מאחורי האירועים האחרונים.

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו אמר עוד לפני המעצר, כי נראה שהפיצוץ הוא מעשה טרור עם מעורבות זרה.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזי, אמר במהלך המצוד, כי החשוד “חמוש ומסוכן”.

מחבל בניו יורק

תמונתו של רחמני פורסמה על ידי העירייה והיא ביקשה עזרה ממי שיש בידיו פרטים על אודותיו. הוא תועד באמצעות מצלמות האבטחה בשכונת צ’לסי, שם אירע הפיצוץ.

אתמול נפצעו 29 בני אדם בפיצוץ בצ’לסי. הפיצוץ נגרם מסיר לחץ ובו חלקי מתכת, שהוטמן בסמוך למתקן אשפה.

הלילה (שני) התגלו חמישה מטענים  בתוך תיק בתחנת רכבת בעיר אליזבת שבניו ג’רזי – ואחד מהם התפוצץ בעת שרובוט משטרתי פעל לנטרולן.

הפיצוץ התרחש מעט לפני השעה 1:00 בלילה (שעון מקומי). לא דווח על נפגעים באירוע.

בתיק שפוצץ נמצאו ארבעה מטענים נוספים.

ראש העיר אליזבת כריסטיאן בולווג’ אמר כי שני גברים התקשרו למשטרה סביב השעה 21:30 ודיווחו על חבילה חשודה שממנה יוצאים חוטים וצינור.

“הם מצאו את התיק בתוך פח אשפה, השניים חשבו שיש דברי ערך בתיק”, סיפר ראש העיר. “הם צעדו מתחת לגשר והחלו לבחון אותו. הם מצאו כבלים וצינורות, עזבו את התיק והלכו לתחנת המשטרה. הם עשו את הדבר הנכון”.

הפיצוץ במנהטן:

יחידת חבלנים הוזעקה למקום והפעילה רובוט לסילוק פצצות שנטרל את המטען.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות